pc
Urząd Morski w Gdyni złożył wnioski o wydanie zezwoleń wodno-prawnych dot. części przekopu Mierzei Wiślanej zlokalizowanej na terenie województwa warmińsko-mazurskiego do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie (Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku i Zarządu Zlewni Elbląg) – poinformowała Polska Agencja Prasowa. Postępowanie administracyjne w tej sprawie zostało wszczęte 12 kwietnia. Inwestycja posiada decyzję środowiskową wydaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Olsztynie.
Decyzja warunkuje realizację przekopu na ściśle określonych zasadach. Zaskarżyły ją jednak do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska organizacje ekologiczne i zarząd woj. pomorskiego. Jak poinformowała PAP we wtorek GDOŚ, postępowanie odwoławcze od decyzji RDOŚ w Olsztynie nie zostało jeszcze zakończone.
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska po raz drugi przedłużył postępowanie; tym razem do 28 czerwca „ze względu na konieczność przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego”.
Według resortu gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej, budowa nowej drogi wodnej ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój Portu Elbląg ma sprzyjać powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawić walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.
Budowa kanału potrwa do 2022 roku, jej koszt ma wynieść ok. 880 milionów złotych, zostanie on w całości pokryty z budżetu państwa.
Niedawno minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk powiedział, że jeśli doszłoby do wzrostu kosztu przekopu przez Mierzeję Wiślaną, to dodatkowe finansowanie na tę inwestycję będzie zapewnione.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?