PMK
Komisja Europejska zatwierdziła powstanie spółki joint venture między szwedzką Stena Rederi i niemiecką Glovis Europe, która jest częścią koncernu Hyundai Glovis.
Obie firmy stworzą nowego armatora, który będzie specjalizował się w transporcie samochodów i ciężarówek po Europie.
- Komisja stwierdziła, że planowane nabycie nie wzbudzi żadnych obaw dotyczących konkurencji ze względu na ograniczoną działalność wspólnego przedsiębiorstwa i brak horyzontalnego nakładania się lub wertykalnych powiązań między jego działalnością a działalnością jej spółek dominujących w Europejskim Obszarze Gospodarczym – uargumentowała swoją decyzję komisja.
Stena Line jest największym przewoźnikiem na Morzu Irlandzkim. Firma ma w swojej ofercie szeroką gamę połączeń, które obejmują takie trasy, jak: Belfast-Cairnryan, Belfast-Liverpool, Belfast-Heysham, Dublin-Holyhead oraz Rosslare-Fishguard. Przewoźnik nie tylko oferuje największą liczbę tras, ale korzysta też z największej floty. Każdego tygodnia na trasach odbywa się tu 238 rejsów.
Glovis Europe świadczy usługi logistyczne dla gotowych pojazdów i części oraz wspiera globalną działalność swojej macierzystej firmy Hyundai Glovis.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni