• <
bulk_cargo_port_szczecin

Trwają przygotowania przed wejściem IMO 2020. Tankowiec Euronavu przewozi potężny ładunek paliwa do bazy naftowej w Azji

PMK

15.08.2019 18:37 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Trwają przygotowania przed wejściem IMO 2020. Tankowiec Euronavu przewozi potężny ładunek paliwa do bazy naftowej w Azji

Partnerzy portalu

Trwają przygotowania przed wejściem IMO 2020. Tankowiec Euronavu przewozi potężny ładunek paliwa do bazy naftowej w Azji - GospodarkaMorska.pl

Największy tankowiec świata rozpoczął długą na 12,4 tys. mil morskich podróż do bazy naftowej w Azji. Ten rejs zaintrygował cały rynek transportu morskiego i spedycyjnego.

16-letni tankowiec jest długi na 365 metrów i może pomieścić na pokładzie całkowite dziennie zapotrzebowanie Francji czy Wielkiej Brytanii na ropę. Pod koniec września jednostka zawinie do malezyjskiej bazy Sungai Linggi. Statek należący do belgijskiego Euronav NV wiezie ze sobą spory ładunek, prawdopodobnie niskosiarkowego paliwa.

Oceania gromadziła ładunki paliwa na Morzu Śródziemnym od marca. Pierwotny plan Euronavu polegał na użyciu supertankowca do zmagazynowania paliwa, aby pomóc jego flocie w przestrzeganiu zasad znanych jako IMO 2020, która zmusza statki handlowe do ograniczenia emisji siarki. Firma odmówiła komentarza w tej sprawie wiele razy. Kiedy statek dotrze do Azji Wschodniej, dołączy do armady przewoźników, która także przechowuje produkty paliwowe spełniające przepisy.

- Jest to niezwykły i z pewnością interesujący sposób radzenia sobie z IMO 2020 - powiedział Eirik Haavaldsen, analityk ds. żeglugi w Pareto Securities AS w Oslo. - Nie jest to pozbawione ryzyka. Jest to jednak interesujące i nieco bardziej wyrafinowane niż to, co robi reszta firm spedycyjnych - dodał.

Haavaldsen powiedział, że trudno ocenić narażenie Euronav na wahania cen, ponieważ firma mozę zablokować przyszłe ceny paliwa. Właściciel tankowca przyznał w zeszłym tygodniu, że pożyczył dodatkowe 100 milionów dolarów w związku ze strategią paliwową IMO 2020.

Od stycznia ogromna większość statków będzie musiała zużywać paliwo zawierające mniej siarki na zasadach określonych przez Międzynarodową Organizację Morską w Londynie.

Paliwa zgodne z IMO będą prawdopodobnie kosztować znacznie więcej niż te, które są obecnie używane przez statki, co skłoniło niektórych właścicieli do zainwestowania miliardów dolarów w sprzęt pozwalający im dalej spalać obecny produkt. Jednak większość - w tym Euronav - zdecydowała się na paliwa o niskiej zawartości siarki.

Przechowując paliwo zgodne z wymogami na swoim gigantycznym statku, Euronav zapewniłby, że jego własne zapotrzebowanie zostanie pokryte, gdy zaczną obowiązywać nowe przepisy. Wraz z siostrzanym statkiem Europa - znajdującym się obecnie u wybrzeży Malezji - Oceania ma większą pojemność ładunkową niż jakikolwiek inny statek na świecie.

Trudniej jest powiedzieć, jak łatwo Euronav byłby w stanie zarobić na Oceanii, ponieważ dokładna specyfikacja paliwa na pokładzie pozostaje niejasna. Nie wszystko w Oceanii też jest produktem naftowym. Najnowszym ładunkiem załadowanym na statek była ropa o niskiej zawartości siarki z pola na Morzu Północnym. Nie jest jasne, jak to pasuje do paliwa, które wcześniej załadował statek.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.