PMK
Kanał Sueski poinformował, że pandemia koronawirusa nie miała wpływu na ruch przez obiekt, powołując się na wzrost o 4,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Kanał jest najszybszą trasą żeglugową między Europą a Azją i jednym z głównych źródeł obcych walut dla egipskiego rządu.
Branża żeglugi kontenerowej, która jest motorem handlu międzynarodowego, wpadła w kryzys z powodu koronawirusa, który spowodował zatrzymanie części Chin, zanim rozprzestrzenił się po całym świecie, prowadząc linie kontenerowe do zmiany trasy ładunków i ograniczenia połączeń do chińskich portów.
Osama Rabie powiedziała jednak, że liczba statków przepływających przez kanał w pierwszym kwartale 2020 roku wzrosła o 8,4% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.
Przychody Kanału Sueskiego wzrosły w lutym do 458,2 mln USD w porównaniu do 433,9 mln USD w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Tyle szczęścia nie mieli włodarze Kanału Panamskiego, którzy odesłali tysiące pracowników do domu i wdrożyli plany awaryjne, aby utrzymać przepływ handlu w związku z wybuchem pandemii koronawirusa w regionie.
Przedstawiciele kanału poinformowali, że działa tam teraz 3600 pracowników, w porównaniu do normalnej liczby 9000. Pracownicy niezajmujący się bezpośrednio tranzytem statków otrzymali dwa tygodnie urlopu.
Jako kraj Panama odnotowała 1075 potwierdzonych przypadków choroby, najwięcej w Ameryce Środkowej i mniej więcej tyle samo, co w Meksyku, którego populacja jest około 30 razy większa. Przynajmniej siedmiu pracowników kanału miało pozytywny wynik testu na koronawirusa.
Przed pandemią, która spowodowała zamknięcie dużej części gospodarek Europy i Ameryki Północnej w marcu, liczba statków przepływających drogą wodną wzrosła w lutym o 6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Kanał wyczuwa oznaki spowolnienia w amerykańskich portach, które mogą wskazywać na ograniczenie ruchu na najważniejszej trasie - od wschodniego wybrzeża USA do Azji.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody