• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Titan LNG ochrzcił pierwszą europejską barkę do bunkrowania LNG

PMK

30.06.2019 21:11 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Titan LNG ochrzcił pierwszą europejską barkę do bunkrowania LNG

Partnerzy portalu

Titan LNG ochrzcił pierwszą europejską barkę do bunkrowania LNG - GospodarkaMorska.pl

Barka do bunkrowania gazu LNG, FlexFueler001, została ochrzczona 26 czerwca w Porcie Amsterdam. Jednostka należąca do Titan LNG będzie działać w regionie Amsterdamu, Rotterdamu i Antwerpii.

- Chcielibyśmy podziękować Kooiman Marine Group, Cryovat i MSN za urzeczywistnienie tego projektu. Dziękujemy także Beequipowi, AKEF i Prowincji Północnej Holandii za pomoc w finansowaniu. Doceniamy wreszcie port w Amsterdamie za to, że stanie się portem macierzystej jednostki - skomentował Niels den Nijs, dyrektor generalny Titan LNG.

- Jesteśmy bardzo podekscytowani FlexFuelerem, który umożliwia bunkrowanie LNG za pomocą barki wokół naszego portu. Jest to pierwsza dedykowana barka LNG w Europie i pomaga nam zrealizować nasze ambicje, aby stać się jednym z najbardziej czystych i zrównoważonych portów na świecie - powiedział Femke Brenninkmeijer, dyrektor ds. energii, cargo i offshore w Porcie Amsterdamie.

Barka FlexFueler001 przeprowadziła już swoje pierwsze bunkrowanie w Porcie Rotterdam. 14 czerwca paliwo zostało dostarczone na statek należący do armatora Norlines.

Tym samym Titan LNG stało się pierwszą firmą, która jest w stanie dostarczać paliwo LNG za pomocą śródlądowej barki wodnej. Pozwolenie na operację bunkrowania dla Portu Rotterdam zostało przyznane spółce w maju przez towarzystwo IAPH.

FlexFueler001 to dopiero pierwsza z serii tych jednostek. Siostrzany FlexFueler002 znajduje się obecnie w budowie i trafi do Titan LNG w połowie 2020 roku. Konstrukcja trzeciej barki zostanie ogłoszona w najbliższych miesiącach.

Jednostki Kvitnos i Kvitbjorn, należace do Norlines, co tydzień zawijają do Rotterdamu. W tym samym czasie będą tankować paliwo z barki FlexFueler001.

- Jesteśmy zadowoleni, że możemy bunkrować LNG poza terminalem. Oszczędza nam to czasu, ponieważ nie jesteśmy już uzależnieni od dowozu tego paliwa przez cysterny. Bunkrowanie w tym samym czasie, w którym odbywają się operacje ładunkowe, może zaoszczędzić nam do 8 godzin - powiedział Paul Wielaard, dyrektor handlowy Norlines.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.