JK
Od października 2015 r. 115 statków handlowych na trasie Europa-Azja i Azja-Wschodnie Wybrzeże USA, zamiast płynąć przez Kanał Sueski, opływa afrykański Przylądek Dobrej Nadziei – informuje „Gazeta Wyborcza”.
Manewr zmiany trasy możliwy jest dzięki taniej ropie. 1 tona paliwa IFO 380 w porcie w Antwerpii kosztuje ok. 130 dol., a rok temu trzeba było zapłacić 3 razy tyle, 305 dol. Obecnie opłaca się więc dopłacić do paliwa i wydłużyć trasę o tydzień niż wnosić spore opłaty za przeprawę w poszczególnych kanałach.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych