• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Sześciu chętnych na przebudowę nabrzeża Polski Hak w Gdańsku. Wszystkie oferty ponad planowany budżet

pc

11.01.2019 04:34 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Sześciu chętnych na przebudowę nabrzeża Polski Hak w Gdańsku. Wszystkie oferty ponad planowany budżet

Partnerzy portalu

Sześciu chętnych na przebudowę nabrzeża Polski Hak w Gdańsku. Wszystkie oferty ponad planowany budżet - GospodarkaMorska.pl

Urząd Morski w Gdyni otworzył oferty w przetargu pn. „Przebudowa nabrzeża Polski Hak w Gdańsku w ramach Projektu: „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap IIIA”. Zgłosiło się sześciu chętnych wykonawców. Wszystkie oferty przekroczyły jednak budżet zamawiającego, czyli 11,986 mln zł.

W przetargu oferty złożyli: Budimex z Warszawy (21,933 mln zł),  Energopol Szczecin ze Szczecina (25,804 mln zł), PORR z Warszawy (24,219 mln zł), konsorcjum w składzie: NDI Sp. z o.o. z Sopotu (lider) i NDI S.A. z Sopotu (partner) (22,753 mln zł), konsorcjum w składzie: Przembud Gdańsk z Gdańska i F+Z Baugesellschgaft ZNL der Hecker Bau GmbH & Co. KG z Hamburga (partner) (26,615 mln zł) oraz Aarsleff z Warszawy (21, 893 mln zł).

Urząd Morski w Gdyni obecnie bada i ocenia oferty. O zwycięstwie w przetargu decydują cena (60%) oraz jakość usług: doświadczenie kierownika budowy (20%) i doświadczenie kierownika robót hydrotechnicznych (20%).

Zamówienie obejmuje przebudowę nabrzeża Polski Hak, którego obecny stan techniczny jest zły na wszystkich odcinkach konstrukcyjnych. Na nabrzeżach skarpowych występują liczne zapadliska umocnienia skarp (trylinki, kostki granitowej), spowodowane wymyciem gruntu spod umocnienia. Na części odcinków występuje także całkowity brak umocnienia skarp, a zamiast nich wysypane są gruz i śmieci. Oczep żelbetowy na ściance szczelnej jest spękany, z widocznym zbrojeniem, a na koronie skarpy – przemieszczony i pozapadany – czytamy w opisie przedmiotu zamówienia.

Przebudowa nabrzeża Polski Hak stanowi element przedsięwzięcia „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap IIIA”. Wykonanie objętej projektem przebudowy umożliwi zwiększenie głębokości technicznej oraz wykonanie planowanej obrotnicy o głębokości technicznej -10,8 m.

Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Tytuł projektu „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap IIIA”.

Termin realizacji zamówienia to 16 miesięcy od dnia podpisania umowy.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.