pc
Urząd Morski w Gdyni otworzył oferty w przetargu pn. „Przebudowa nabrzeża Polski Hak w Gdańsku w ramach Projektu: „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap IIIA”. Zgłosiło się sześciu chętnych wykonawców. Wszystkie oferty przekroczyły jednak budżet zamawiającego, czyli 11,986 mln zł.
W przetargu oferty złożyli: Budimex z Warszawy (21,933 mln zł), Energopol Szczecin ze Szczecina (25,804 mln zł), PORR z Warszawy (24,219 mln zł), konsorcjum w składzie: NDI Sp. z o.o. z Sopotu (lider) i NDI S.A. z Sopotu (partner) (22,753 mln zł), konsorcjum w składzie: Przembud Gdańsk z Gdańska i F+Z Baugesellschgaft ZNL der Hecker Bau GmbH & Co. KG z Hamburga (partner) (26,615 mln zł) oraz Aarsleff z Warszawy (21, 893 mln zł).
Urząd Morski w Gdyni obecnie bada i ocenia oferty. O zwycięstwie w przetargu decydują cena (60%) oraz jakość usług: doświadczenie kierownika budowy (20%) i doświadczenie kierownika robót hydrotechnicznych (20%).
Zamówienie obejmuje przebudowę nabrzeża Polski Hak, którego obecny stan techniczny jest zły na wszystkich odcinkach konstrukcyjnych. Na nabrzeżach skarpowych występują liczne zapadliska umocnienia skarp (trylinki, kostki granitowej), spowodowane wymyciem gruntu spod umocnienia. Na części odcinków występuje także całkowity brak umocnienia skarp, a zamiast nich wysypane są gruz i śmieci. Oczep żelbetowy na ściance szczelnej jest spękany, z widocznym zbrojeniem, a na koronie skarpy – przemieszczony i pozapadany – czytamy w opisie przedmiotu zamówienia.
Przebudowa nabrzeża Polski Hak stanowi element przedsięwzięcia „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap IIIA”. Wykonanie objętej projektem przebudowy umożliwi zwiększenie głębokości technicznej oraz wykonanie planowanej obrotnicy o głębokości technicznej -10,8 m.
Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Tytuł projektu „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap IIIA”.
Termin realizacji zamówienia to 16 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej