PMK
Chiński port w Szanghaju utrzymał pozycję lidera wśród portów kontenerowych, przeładowując w zeszłym roku 43,3 mln TEU – podała agencja Xinhua.
Szanghaj utrzymuje najwyższą pozycję od dziesięciu lat i zamierza liderować także w przyszłości z powodu zaangażowania Chin w odbudowę Jedwabnego Szlaku. Port wyprzedził Singapur w 2010 roku jako najbardziej ruchliwy port na świecie, obsługując wówczas 29,05 miliona TEU.
Szanghaj, który jest również największym portem na świecie, był główną bramą handlową dla Chin, wspierając rozwijającą się gospodarkę.
Port zainwestował znaczne środki w rozwój i cyfryzację swojej działalności, aby ułatwić obsługę rosnącego napływu ładunków, i jest silnym sponsorem automatyzacji w celu zwiększenia wydajności.
W 2018 roku Szanghaj stał się domem dla największego na świecie zautomatyzowanego terminalu kontenerowego Yanghshan. Terminal ma przepustowość 6,3 miliona TEU i został zbudowany w ramach czwartej i ostatniej fazy rozwoju portu głębinowego w Szanghaju, w którym znajduje się 50 miejsc do cumowania.
Portem w Szanghaju zarządza Shanghai International Port Group, spółka zależna od China Harbour Engineering.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody