PMK
Po przeprowadzeniu nowych badań nad barierami dla zasilania lądowego w portach w Wielkiej Brytanii British Ports Association uważa, że fundusz Green Maritime Fund miałby zasadnicze znaczenie dla urzeczywistnienia tej inicjatywy.
Energia z lądu, znana również jako cold ironing, polega na dostarczaniu energii elektrycznej z lądu do statków przy nabrzeżu, umożliwiając im wyłączenie silników pomocniczych.
Te silniki pomocnicze są używane do obsługi pomieszczeń załogi i pasażerów oraz operacji związanych z ładunkiem (takich jak pompy lub systemy ogrzewania lub chłodzenia) i zwykle wykorzystują jeden rodzaj oleju napędowego.
Połączenia brzegowe dostarczają energię z sieci lub z pobliskich źródeł generacji. Zazwyczaj są one montowane na jednej koi, ale działają również rozwiązania mobilne (barki).
Obecnie nie ma dużych połączeń zasilania lądowego w portach w Wielkiej Brytanii ze względu na zbyt wysokie koszty kapitałowe związane z takimi projektami.
BPA powiedział, że cena energii elektrycznej w Wielkiej Brytanii i ogólny brak stałego popytu oznacza, że rzadko istnieje ekonomicznie uzasadnienie dla inwestowania w energię lądową, pomimo możliwości znacznego zmniejszenia emisji ze statków w czasie postoju.
Jak wyjaśniono, stosunkowo tanie paliwo morskie utrudnia konkurowanie energii z lądu ze względu na wysokie ceny energii elektrycznej. Według BPA można temu zaradzić, usuwając podatki od energii elektrycznej z energii brzegowej zgodnie z podatkami dostępnymi dla paliwa morskiego.
Stowarzyszenie stwierdziło, że Green Maritime Fund mógłby wspierać projekty redukcji emisji, w tym energię lądową, pokrywając w ten sposób wysokie koszty związane z modernizacją sieci energetycznej.
Badania przeprowadzone przez Arkevista dla BPA wykazały, że całkowite zużycie energii przez statki cumujące w Wielkiej Brytanii wyniosło ponad 641 gigawatogodzin energii w 2019 roku - około 0,5% całkowitego zapotrzebowania na energię w Wielkiej Brytanii.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego