ew
Prom Stena Nordica już wkrótce wznowi obsługę serwisu Gdynia-Karlskrona. Oznacza to powrót do bardzo rozbudowanego wyboru rejsów, oferowanego przez Stena Line na trasie pomiędzy Polską a Szwecją.
Od kilku miesięcy Stena Nordica służy na Morzu Irlandzkim, zastępując tam jeden z promów przechodzących aktualnie modernizację. Sytuacja jest jednak chwilowa i lada moment ro-pax powróci na Morze Bałtyckie, gdzie znowu będzie skracać dystans pomiędzy Polską a Skandynawią na cieszącej się olbrzymią popularnością trasie.
Serwis Gdynia-Karlskrona ma dla Stena Line znaczenie strategiczne. Armator sukcesywnie zwiększa oferowanie na tej linii i dostosowuje rozkład do potrzeb rynku. Włączanie kolejnych statków do jej obsługi jest elementem realizowanych tu przez przewoźnika długofalowych inwestycji, które nie tylko wpływają na uelastycznienie rozkładu rejsów i dostosowanie go do oczekiwań pasażerów oraz kontrahentów. Pozwalają też zachować operatorowi status lidera w regionie.
Stena Nordica jest na nowo obecna na trasie Gdynia-Karlskrona od ubiegłego roku (wróciła tu po kilku latach przerwy), stanowiąc odpowiedź na dynamiczny wzrost przepływu pasażerów oraz stale rosnące zapotrzebowanie na powierzchnię ładunkową na tej linii. Zbudowany w 2000 r. prom stanowi solidne wzmocnie tego serwisu – ma 170 metrów długości, a na pokład może przyjąć 405 pasażerów, którzy mają do dyspozycji 222 kabiny. Stena Nordica to także pokaźna linia ładunkowa – 1949 metrów. W momencie uruchomienia tego promu, liczba przepraw oferowanych tygodniowo na trasie Gdynia-Karlskrona zwiększyła się do 46 w obu kierunkach!
Ro-pax Stena Nordica po powrocie na Bałtyk dołączy do trzech innych jednostek, które kursują pomiędzy portami w Gdyni oraz Karlskronie. Do dyspozycji klientów pozostają przez cały czas promy: Stena Vision, Stena Spirit oraz Stena Baltica.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych