PMK
Stena Bulk, szwedzki armator tankowców, stanie się kolejną firmą, która przetestuje biopaliwo na pokładzie swojego statku. To kolejny krok rynku w celu poszukiwania alternatywnych paliw, które pomogą w ograniczeniu emisji.
W nadchodzących tygodniach Stena Bulk przeprowadzi test na zbiornikowcu MR Stena Immortal. Jednostka będzie pływać w stu procentach na biopaliwie MR1-100 w 100% wyprodukowanym ze zużytego oleju kuchennego dostarczonego przez firmę GoodFuels z Rotterdamu.
Stena Bulk powiedziała, że czyste paliwo wytworzone ze zużytego oleju kuchennego zostało zatankowane na Stena Immortal i będzie wykorzystywane do napędzania głównego silnika podczas normalnej pracy w celu przetestowania i udowodnienia technicznej oraz operacyjnej wykonalności.
- Wykonując ten test, chcemy przyczynić się do utorowania drogi w kierunku bardziej zrównoważonej żeglugi - powiedział Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny Stena Bulk. - Chcemy oferować naszym klientom dodatkowe opcje o mniejszym wpływie na środowisko w przyszłości, a przeprowadzając próbę w normalnych warunkach, chcemy pokazać, że zrównoważony rozwój nie musi kolidować z zyskowną działalnością – dodał.
Biopaliwa są kompatybilne ze zwykłymi paliwami, ale wytwarzane z biomasy lub bioodpadów zamiast oleju kopalnego. Chociaż istnieje wiele rodzajów biopaliw, Stena Bulk powiedziała, że używa tylko paliwa drugiej generacji, opartego na odpadach. Dzięki temu nie trzeba o ten surowiec konkurować z branżą żywnościową.
Dzięki zastosowaniu tego konkretnego biopaliwa redukcja CO2 wynosi około 83%. Oprócz tego, że przyczynia się do znacznej redukcji emisji gazów cieplarnianych, paliwo emituje znacznie niższe poziomy SOX niż zwykłe paliwa.
Kilka innych firm żeglugowych, w tym Norden, CMA CGM, Jan De Nul, Boskalis, Jumbo i UECC, również eksperymentowało z biopaliwami.
Ostatnio taki pomysł wprowadził w życie europejski armator, UECC, który testuje biopaliwo morskie na pokładzie swojej jednostki. Będzie to pierwsza taka próba w sektorze transportu ro-ro.
UECC również współpracuje z holenderskim GoodFuels w trwającym trzy miesiące badaniu, w którym przetestuje 3000 ton metrycznych oleju biopaliwowego GoodFuels (MR1-100) na pokładzie statku M / V Autosky.
Firmy poinformowały, że paliwo będzie bunkrowane w porcie w Rotterdamie i będzie to pierwsze z serii operacji bunkrowania od marca do maja 2020 roku.
M / V Autosky przetestuje BFO na swojej normalnej trasie między belgijskim Zeebrugge i hiszpańskim Santander. Użycie paliwa ma zmniejszyć emisję CO2 o ponad 6500 ton w zależności od pory roku.
GoodFuels BFO to pierwsze w historii biopaliwo ekwiwalentne dla paliwa resztkowego, które nie wymaga zmian w silnikach okrętowych. Biopaliwo „wpada” do normalnych zbiorników paliwa, praktycznie eliminując CO2 i znacznie redukując SOX. Ze względu na brak siarki olej biopaliwowy może być również stosowany do zastępowania paliw destylowanych.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych