• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Stawki spot masowców Capesize na najwyższym w historii poziomie

PMK

10.09.2019 20:32 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Stawki spot masowców Capesize na najwyższym w historii poziomie

Partnerzy portalu

Stawki spot masowców Capesize na najwyższym w historii poziomie - GospodarkaMorska.pl

Rosnący eksport żelaza z Brazylii będzie napędzał popyt na masowce Capesize na Atlantyku i co za tym idzie stawki frachtu - wyjaśnia agencja Drewry.

Pomimo rosnących obaw o spowolnienie w światowej gospodarce, stawki spot osiągają rekordowe poziomy na rynku Capesize. Oczekuje się, że ten trend będzie utrzymywać się w 2019 roku, głównie ze względu na nadchodzące przepisy IMO i gwałtowne ożywienie eksportu brazylijskiej rudy żelaza.

Eksport brazylijskiej rudy żelaza odnotował gwałtowny wzrost, a w lipcu ten kraj wyeksportował 34,3 mln ton rudy, o ponad 80% więcej niż kwietniu 2019 r. Silny popyt na ładunki Capesizes w Brazylii spowodował niedobór tonażu na Atlantyku, co prowadzi do gwałtownego wzrostu cen spotu.

Ponieważ Brazylia eksportuje większość rudy żelaza na Daleki Wschód, na czele z Chinami, statek potrzebuje około 80-90 dni, aby ukończyć rejs. Dlatego jednostki, które załadowały ładunek w czerwcu i lipcu w portach brazylijskich w celu rozładunku na Dalekim Wschodzie, byłyby ponownie dostępne do załadunku tylko odpowiednio we wrześniu i październiku. Zdaniem Drewry, gdy nie ma wielu Capesizów rozmieszczonych na Atlantyku, aby zaspokoić rosnący popyt, stopy spot idą w górę.

Ponadto w obliczu zbliżających się przepisów IMO zmniejszyła się dostawa nowych statków. Aby uniknąć używania drogiego paliwa i zaoszczędzić na kosztach bunkra, wielu armatorów instaluje skrubery na swoich jednostkach, zanim rozporządzenie wejdzie w życie. Proces ten trwa około miesiąca, podczas którego statki są usuwane z floty operacyjnej.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.