PMK
Paliwo o niskiej zawartości siarki okazało się niezwykle popularne w Rotterdamie, największym w Europie centrum bunkrowym. Ponad połowa całej sprzedaży bunkra w listopadzie przypada na zgodny z przepisami IMO 2020 olej napędowy o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO).
Ta nagła zmiana trendu nastąpiła w niecały miesiąc przed wejściem w życie regulacji IMO 2020. Zgodnie z nowymi przepisami stosowanie paliwa o wysokiej zawartości siarki przez statki będzie dozwolone tylko na statkach, które mają zainstalowane płuczki na pokładzie. Obecna maksymalna zawartość siarki wynosi 3,5 procent.
Według portu w Rotterdamie sprzedaż VLSFO gwałtownie wzrosła w ciągu ostatnich kilku miesięcy, we wrześniu sprzedaż osiągnęła 1700 ton, październik - 32 000 ton, a listopad - 95 000 ton.
Liczby te odzwierciedlają dramatyczny wzrost VLSFO w całkowitej sprzedaży napędowego w Rotterdamie. - Oznacza to, że procent VLSFO w całkowitej sprzedaży wzrósł z 1,8% we wrześniu do 51,6% w listopadzie - oświadczył zarząd portu w Rotterdamie.
Port w Rotterdamie zaczyna śledzić sprzedaż bunkrów dzięki zastrzeżonej aplikacji TimeToBunker, która została uruchomiona w lutym i zyskuje na popularności przed IMO 2020. Aplikacja pozwala klientom śledzić poziomy siarki w oleju napędowym, w przeciwieństwie do tradycyjnych powiadomień bunkrowych.
- Aplikacja TimeToBunker jest używana od lutego i jest ogromnym sukcesem. Ponad jedna trzecia wszystkich powiadomień dotyczących bunkrów jest uruchamiana za pośrednictwem aplikacji - powiedział Ronald Backer, ekspert ds. bunkrów w Rotterdamie.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego