Skrubery instalowane na megakontenerowcach będą zabierały miejsce na co najmniej 200 TEU – wynika z raportu Alphaliner.
Konsultant agencji do wyliczenia straty użył statku Evergreena, Ever Govern, o ładowności 20.150 TEU, która obecne znajduje się w budowie. Megakontenerowiec został porównany ze swoją siostrzaną jednostką, która już została dostarczona.
Alphaliner wyliczył, że skruber będzie szeroki na 6-7 kontenerów. - To dosyć spory minus, jeżeli weźmiemy pod uwagę ładowność statku – przyznała agencja.
To trwałe poświęcenie dochodów będzie kolejnym czynnikiem, który przewoźnicy oceaniczni będą musieli wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o strategii przestrzegania IMO 2020.
Nieznanym czynnikiem w obliczeniach jest rzeczywista różnica w cenie pomiędzy obecnym ciężkim paliwem (HFO), głównie zużywanym przez światową flotę morską, a maksymalną zawartością 0,5% siarki LSFO (olej morski o niskiej zawartości siarki) dopuszczalną przez IMO od 1 stycznia przyszłego roku.
Chociaż przemysł bunkrowy nie spodziewa się opublikowania cen terminowych dla LSFO do trzeciego kwartału tego roku, oczekuje się, że „spread” będzie wynosił około 200 dolarów za tonę.
Biorąc pod uwagę, że ULCV będzie spalał około 200 ton paliwa dziennie na morzu, cena zamontowania skruberów w istniejącą flotę, wraz z sześciotygodniowym kosztem wycofania statku z eksploatacji, może zostać odzyskana w mniej niż dwa lat.
Jednak podczas konferencji TPM w Long Beach w ubiegłym tygodniu analitycy mieli znaczną rozbieżność opinii na temat tego, jaka będzie rozbieżność w cenie LSFO i HFO, a niektórzy sugerują, że różnica może być bardzo niska - nawet 50 dolarów za tonę.
Bardziej niepokojące dla przewoźników jest pytanie, czy przemysł bunkrowy może zaspokoić natychmiastowe zapotrzebowanie na przejście na LSFO w miesiącach poprzedzających datę 1 stycznia 2020 roku.
- Będziemy musieli rozpocząć bunkrowanie naszych statków za pomocą LSFO gdzieś w czwartym kwartale - powiedział jeden z dyrektorów operacyjnych przewoźnika. - Ale zanim zaczniemy bunkrować paliwem o niskiej zawartości siarki, będziemy musieli poświęcić trochę czasu na oczyszczenie zbiorników i rur lub nowe paliwo będzie zanieczyszczone - ostrzegł.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody