PMK
China Navigation Company (CNCo), podspółka singapurskiej Swire Group, przejmie udziały dotyczące sektora transportu towarów masowych od niemieckiego armatora Hamburg Süd.
Oznacza to przejęcie kilku marek Hamburg Süd, w tym: Rudolf A. Oetker (RAO), Furness Withy Chartering i część Alianca Navegacão (Aliabulk). Na rynku transportu masowego niemiecki armator operuje w Hamburgu, Londynie, Melbourne i Rio de Janeiro z flotą 45 statków: handysize, supra/ultramaxów i kamsarmax/panamaxów.
- Obecnie koncentrujemy się na działalności naszych dwóch linii kontenerowych: Hamburg Süd i Aliança – powiedział dr Arnt Vespermann, dyrektor generalny Hamburg Süd.
CNCo jest właścicielem i operatorem około 135 statków składających się głównie z masowców i wielozadaniowych statków liniowych. Swire Bulk, firma zajmująca się handlem suchymi masami, założona w 2012 roku, zarządza flotą ponad 100 statków handysize i supra/ultramax.
- Jesteśmy zachwyceni pomyślnym zakończeniem tej transakcji - skomentował James Woodrow, dyrektor zarządzający China Navigation Company. - Między naszymi liniami bardzo łatwo o uzyskanie synergii, a pozyskanie tak doświadczonego zespołu pracowników jest dodatkowym atutem. To także kolejny krok w naszym rozwoju w segmencie supra/ultramaxów – dodał.
Zamknięcie umowy spodziewane jest do końca pierwszego kwartału obecnego roku, pod warunkiem uzyskania zgody organów nadzorczych. Strony zdecydowały się nie ujawniać ceny sprzedaży.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody