PMK
Singapur będzie zachęcać przemysł żeglugowy do stosowania czystszych paliw, takich jak skroplony gaz ziemny (LNG), w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w mieście – zapowiedział Zarząd Portu w Singapurze (MPA).
- Kraj wprowadza zachęty dla statków do instalowania silników wykorzystujących paliwa alternatywne o niższej zawartości węgla, takich jak LNG, oraz do korzystania z bunkra LNG podczas pobytu w porcie - powiedziała dyrektor generalny MPA, Quah Ley Hoon.
- LNG jest czystszym i bardziej ekologicznym paliwem i jest to jedyne realne rozwiązanie dostępne na dużą skalę dla przemysłu żeglugowego (w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla), więc damy temu większy nacisk - powiedziała.
Poza niektórymi wycieczkowcami, niewiele statków korzysta obecnie z LNG.
Rzecznik MPA powiedział, że zachęty będą obejmowały ulgi w niektórych opłatach, takich jak opłaty portowe, początkowe opłaty rejestracyjne i podatki. Singapur jest największym na świecie ośrodkiem bunkrowania w porcie i na morzu.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) ma długoterminowy cel zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o 50% w porównaniu z poziomami do 2050 r. Nowe przepisy IMO, które wejdą w życie w przyszłym roku, ograniczają tylko zawartość siarki w paliwach okrętowych.
MPA współfinansowała budowę dwóch tankowców LNG w Singapurze w celu ułatwienia bunkrowania LNG od trzeciego kwartału przyszłego roku.
Zarząd dzielił także licencji dostawcy bunkrów FueLNG i Pavilion Energy, które do tej pory przeprowadziły 150 operacji bunkrowania LNG z ciężarówki na statek. MPA przygotowuje się również do pierwszej jednoczesnej operacji bunkrowania LNG i operacji ładunkowych, która odbędzie się w przyszłym roku.
Wykorzystanie LNG do zasilania statków zamiast oleju opałowego lub morskiego oleju napędowego może zmniejszyć emisje tlenków azotu i tlenków siarki o 90-95%.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych