• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

SeaLand wprowadza nowoczesne kontenerowce z klasą lodową na serwis bałtycki zawijający do Gdańska (wideo)

ew

30.06.2019 17:13 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski SeaLand wprowadza nowoczesne kontenerowce z klasą lodową na serwis bałtycki zawijający do Gdańska (wideo)

Partnerzy portalu

SeaLand wprowadza nowoczesne kontenerowce z klasą lodową na serwis bałtycki zawijający do Gdańska (wideo) - GospodarkaMorska.pl

27 czerwca do terminalu DCT Gdańsk zawinął nowoczesny kontenerowiec Vaga Maersk. Jednostka reprezentuje najnowszą klasę lodową zaprojektowaną z myślą o trasach bałtyckich. Co ciekawe, statki z tej serii zostaną na stałe włączone do serwisu bałtyckiego z zawinięciami do Gdańska, obsługiwanego przez spółkę z grupy Maerskpe - A Maersk Company.

Vaga Maersk to młodsza siostra pierwszego statku tej klasy, Vistuli Maersk. Ma nie tylko wzmocniony kadłub, ale i wiele innych cech zapewniających mu możliwość żeglugi w ekstremalnych warunkach - jest zoptymalizowany do eksploatacji w temperaturach do −25 °C.

Jak przyznał kapitan jednostki, Steen B.Larsen: "To największy kontenerowiec dowozowy (feeder container vessel) z klasą lodową na świecie, charakteryzujący się ładownością 3,596 TEU. Ma 200 metrów długości i został przystosowany do żeglugi w każdych warunkach w tym rejonie Morza Bałtyckiego. To jednocześnie wspaniały statek, wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne, praca na nim to przyjemność".

Vaga Maersk została zbudowana w 2018 roku w chińskiej stoczni COSCO Zhoushan. Jest siostrzaną jednostką Vistuli Maersk, pierwszej z siedmiu kontenerowców dowozowych (feeder container vessel) z wysoką szwedzko-fińską klasą lodową. Seria statków klasyfikowanych przez Lloyd's Register przyjmuje nazwy od rzek państw bałtyckich (Polski, Rosji, Litwy, Łotwy i Finlandii). Wszystkie jednostki z serii będą przystosowane do żeglugi po Bałtyku. Przykładowo, połączenie z St. Petersburgiem jest często niemożliwe dla zwykłych statków w miesiącach zimowych i musi być obsługiwane przez statki ze wzmocnieniami lodowymi, ale nawet te są czasami zmuszone w Zatoce Fińskiej do korzystania z pomocy lodołamaczy.

W ostatni czwartek odbyło się uroczyste spotkanie w DCT Gdańsk, na którym oficjalnie zaprezentowano statek klientom oraz mediom. Dodatkowo, ogłoszono, że wejdzie on na stałe do serwisu bałtyckiego zawijajacego do Gdańska i obsługiwanego przez Sealand Europe - A Maersk Company.

Jak powiedział nam Tommy Nilsson, dyrektor operacyjny w Sealand: "W firmie Maersk pracuję od 18 lat i w tym czasie nauczyłem się, że w firmie jest jedna rzecz stała. Są nią ciągłe zmiany. Stanie się prawdziwym partnerem logistycznym, sprostanie oczekiwaniom naszych klientów to bardzo ekscytująca część tych zmian. Oczywiście, dodatkowo, stajemy się coraz bardziej cyfrowi, nowocześni a obsługa i zamawianie naszych usług coraz łatwiejsze. To, że do Gdańska przypływają nasze najnowsze jednostki to najlepszy dowód na to, że ten rynek jest dla nas bardzo istotny. Jestem bardzo dumny z tego, że jesteśmy tu dziś wszyscy razem, z naszymi klientami, pracownikami i całą załogą Vagi Maersk".

Rolę nowych jednostek w bałtyckim serwisie podkreslił również Wojciech Muchlando: "To nowy statek, nowe mozliwości przewozowe i na pewno znacząca poprawa jesli chodzi o stabilnosć serwisu i naszą ofertę w ogóle".

 

Podstawowe dane statku:


państwo bandery - Dania (DIS)
stocznia - COSCO (Zhoushan) Shipyard Co Ltd, Zhoushan ZJ, Chiny
długość całkowita - 200,00 m
długość między pionami - 195,90 m
szerokość konstrukcyjna - 35,20 m
szerokość maksymalna - 35,32 m
zanurzenie - 11,00 m
zanurzenie maksymalne - 15,64 m
ładowność - 3596 TEU

załoga: 28 osób

 

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.