PMK
Fińska stocznia Meyer Turku rozpoczęła budowę nowego wycieczkowca o nośności 180 tys. dwt dla Carnival Cruise Line. Będzie to statek nowej klasy XL i pierwsza jednostka tego typu w Północnej Ameryce zasilana paliwem LNG. Wycieczkowiec ma być oddany do służby w 2020 roku.
- Ten nowy statek zapowiada się naprawdę wyjątkowo, od jego przełomowej technologii i jedynych w swoim rodzaju funkcji, aż po wyróżniający się styl i kadłub, który jest zarówno ponadczasowy, jak i przyszłościowy – powiedział Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
W tym roku Carnival Corporation zwoduje cztery nowe jednostki. Ogółem do 2025 roku firma wzbogaci się o 20 nowych wycieczkowców.
Zwodowane w tyn roku statki trafią lub trafiły już do trzech marek Carnivala: Carnival Cruise Line, Costa Cruises i Princess Cruises.
1 stycznia w Carnival Cruise Line zaddebiutował Carnival Panorama. Później zwodowany zostanie czwarty statek klasy Royal - Sky Princess dla Princess Cruises, następnie Costa Smeralda, który może być zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG) zarówno w porcie, jak i na morzu, a na końcu Costa Venezia, pierwszy statek Costa Cruises zaprojektowany i zbudowany specjalnie na rynek chiński.
- Każde uruchomienie nowego statku wzbudza wiele zainteresowania i emocji wśród konsumentów, bez względu na to, czy są oni wśród wielu naszych lojalnych gości, czy są nowicjuszami - powiedział Roger Frizzell, dyrektor ds. komunikacji w Carnival Corporation.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych