ew/Sieć Badawcza Łukasiewicz
Zapewnienie płynnego dostępu drogowego do Portu Gdynia oraz terminowość dostarczania i odwozu ładunków są niezbędne dla dalszego rozwoju portu. Nad tym wyzwaniem Port Gdynia współpracuje z ekspertami z Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania. Inteligentne zarządzanie ciężarowym transportem drogowym, zgodnie z potrzebami przeładunkowych terminali w porcie, wpłynie pozytywnie na efektywność i wydajność pracy terminali, eliminację kolejek na drogach dojazdowych oraz skrócenie czasu rozładunku i załadunku statków.
Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. rozpoczął realizację projektu pn. „Studium wykonalności wraz z dokumentacją techniczną inteligentnego systemu zarządzania ruchem samochodów ciężarowych w Porcie Gdynia”. Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków instrumentu finansowego CEF Transport 2018 „Łącząc Europę” i będzie realizowany do kwietnia 2022 r.
Opracowana przez ekspertów Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania koncepcja projektu obejmuje integrację trzech systemów informatycznych i teletechnicznych – e-awizacji przeładunku w terminalach, zarządzania wspólną przestrzenią parkingową portu oraz inteligentny system zarządzania ruchem drogowym na drogach wewnętrznych i dojazdowych portu. Co istotne ten ostatni będzie zintegrowany z systemem ITS Trójmiasta – TRISTAR.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody