ew
Dynamiczny rozwój portu Gdynia jest faktem. Powstająca nowa obrotnica, pogłębienie akwenów portowych oraz budowa nowego terminala promowego to obecnie kluczowe elementy rozwoju gdyńskiego portu.
Warto podkreślić, że są to inwestycje o wielkim znaczeniu nie tylko dla regionu Pomorza, ale dla całej polskiej gospodarki morskiej. Inwestycje te to również realizacja przyjętej strategii inwestycyjnej która zmierza do budowy w niedalekiej przyszłości Portu Zewnętrznego.
Jednym z ważniejszych zadań związanych ze zwiększeniem możliwości przyjmowania większych statków w Porcie Gdynie są prace związane z zabezpieczeniem nabrzeży portowych. W związku z tym rozpoczynamy prace na Nabrzeżu Włoskim - stwierdza Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Zakres niezbędnych prac które zwiększają możliwości i bezpieczeństwo statków zawijających do Portu Gdynia jest olbrzymi. Ogłosiliśmy przetarg na zabezpieczenie tego nabrzeża. Wykonanie prac umożliwi pogłębienie toru wodnego, a w konsekwencji przyjmowanie w Porcie Gdynia większych kontenerowców. W ciągu najbliższego miesiąca ogłosimy również przetargi na kolejne dwa nabrzeża: Słowackie i Norweskie. Głębokość basenu w miejscu cumowania będzie wynosiła 16 m. Prace w zakresie samego nabrzeża Włoskiego oraz sąsiadujących z nim bezpośrednio Albańskiego i XXX - lecia będą wykonywane na długości blisko 190 metrów.
Warto podkreślić, ze Port Gdynia – bez względu na prace na nabrzeżach – będzie bez przerwy obsługiwać przypływające do poszczególnych terminali statki. Prowadzone inwestycje wpisują się także w rozwój sieci korytarzy transportowych TEN-T i transportu multimodalnego. W związku z tym Port Gdynia wystąpił o dofinansowanie inwestycji z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, Oś priorytetowa III „Rozwój sieci drogowej TEN - T i transportu multimodalnego”. Zakończenie prac na nabrzeżu Włoskim planowane jest na koniec 2019 roku.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek