ew/umgdy.gov.pl/własne
W poniedziałek rozpoczęła się zapowiadana refulacja plaży między Brzeźnem a Jelitkowem. Wkrótce ma się ona powiększyć o 40 metrów. Jak informował Urząd Morski w Gdyni, prace te polegają na dostarczaniu rurociągami na plażę mieszanki piasku i wody, a następnie rozgarnianiu i profilowaniu przez maszyny budowlane pozostałego na plaży piasku. Celem tych działań jest ochrona brzegu morskiego przed erozją. Prace związane są ściśle z projektem „Modernizacja toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku”.
Na czas prac poszczególne odcinki plaż będą sukcesywnie zamykane. Jednak przejścia do restauracji plażowych będą wytyczone i udostępnione. „Początkowo urobek, który pojawi się na plaży, będzie miał ciemną, niezbyt atrakcyjną wizualnie barwę (zapach z reguły neutralny), która w ciągu kilku dni wskutek działania słońca i wiatru zjaśnieje. Jest to proces naturalny i wynika z faktu, że urobek to, jak wspomniano powyżej, mieszanka piasku i wody, która musi odpłynąć i odparować. Należy podkreślić, że piasek planowany do refulacji został przebadany pod względem chemicznym i nie zawiera substancji szkodliwych dla człowieka i środowiska” – poinformował na stronie internetowej Urząd Morski w Gdyni.
Refulacja będzie prowadzona w Jelitkowie od wejścia na plażę nr 54 do wejścia nr 78. Główny transport ciężkiego sprzętu przewidziano wejściem nr 63.
O terminach i miejscach kolejnych prac planowanych od czerwca do września 2019 r. na pomorskim wybrzeżu Urząd Morski w Gdyni będzie sukcesywnie informować. Do refulacji przewidziane są również plaże w: Brzeźnie, Jastrzębiej Górze, Ostrowie, Helu, Kuźnicy, Sztutowie, Stegnie i na Westerplatte.
Plaże na Pomorzu zwiększą się dzięki modernizacji toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku. W styczniu 2019 roku Urząd Morski w Gdyni podpisał dwie umowy na wykonanie robót budowlanych, które obejmują m.in. wykonanie refulacji, polegającej na wbudowaniu w brzeg morski urobku piaszczystego pochodzącego z robót czerpalnych na torze podejściowym do Portu Północnego.
Przedmiotem projektu jest modernizacja całej długości toru wodnego (6 420 m) zlokalizowanego na Zatoce Gdańskiej w rejonie Portu Północnego (część Portu Morskiego w Gdańsku). W ramach inwestycji zaplanowano powiększenie szerokości toru w dnie (do 600 m) i zwiększenie jego głębokości technicznej (do 18 m).
Inwestycja umożliwi dwukierunkową żeglugę jednostek oraz zapewni bezpieczeństwo statkom wpływającym i wypływającym z Portu Północnego w Gdańsku. Planowany termin zakończenia modernizacji to koniec kwietnia 2020 roku.
Szkolenie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. dotyczące obsługi towarów w porcie
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku