pc
Rozładunek amerykańskiego sprzętu w Porcie Gdańskim Eksploatacja zakończony sukcesem. Piotr Karczewski, prezes tej gdańskiej spółki – głównego operatora przeładunkowego na terenie Portu Gdańsk, poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl, że liczy na kolejne takie zadania. Jak podkreślił, ma to umożliwić szeroki wachlarz wykonywanych usług.
– Odebraliśmy ładunek, który przypłynął statkiem ze Stanów Zjednoczonych – ładunek sprzętu armii amerykańskiej, który będzie tutaj stacjonował w Polsce. 586 jednostek przypłynęło do Gdańska, zostaną one przewiezione w głąb polski do baz wojskowych – tłumaczy Piotr Karczewski, prezes Portu Gdańskiego Eksploatacja.
Amerykański sprzęt przypłynął do gdańskiego portu pod koniec ubiegłego tygodnia statkiem USS Resolve. Jednostka ma 190 m długości, 32,26 m szerokości oraz 10 m zanurzenia. Została zbudowana w 1994 r. Statek należący do Armii Stanów Zjednoczonych wykorzystywany jest właśnie do przewozu tego typu ładunków. Wchodzi w skład floty American Roll-on Roll-off Carrier (ARC).
Rozładunek m.in. prawie 500 różnego rodzaju pojazdów, za który odpowiadała firma BLG AutoTerminal Gdańsk, odbywał się na Nabrzeżu Szczecińskim. Jak podkreślił Karczewski, była to nietypowa operacja.
– Musieliśmy zaangażować około 50 osób, żeby rozładować ten sprzęt. Zrobiliśmy to przed terminem. Zajęło nam to około 30 godzin, także 12 godzin szybciej niż było planowane – mówi Karczewski.
Wywóz amerykańskiego sprzętu z PGE potrwa do końca miesiąca. Trafi on do dwóch punktów w okolicach Poznania. Tam zajmie się już nim amerykańskie wojsko, które przetransportuje go do miejsca przeznaczenia.
Port Gdański Eksploatacja jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego, oraz wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym. Zajmuje się przeładunkiem różnego rodzaju towarów pomiędzy morskimi i śródlądowymi (statek, barka) a lądowymi środkami transportu (samochody, wagony). Operacje przeładunkowe wykonuje na 8 nabrzeżach: WOC I, WOC II, Oliwskim, Wiślanym, Szczecińskim, Węglowym, Rudowym i Administracyjnym.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody