PMK
Royal Caribbean Cruises (RCL) potwierdził podpisanie kontraktu z stocznią Chantiers de l’Atlantique na budowę szóstego wycieczkowca klasy Oasis z datą dostawy w 2023 roku.
- Z przyjemnością ogłaszam zamówienie na kolejny statek klasy Oasis - powiedział Richard D. Fain, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Cruises Ltd. - Jest to odzwierciedleniem wyjątkowych osiągów tej klasy statków i współpracy pomiędzy Chantiers de l'Atlantique i Royal Caribbean Cruises Ltd. - dodał.
Charakteryzujące się tonażem 230 tys. ton statki klasy Oasis są największymi wycieczkowcami na świecie. Ostatnim z nich oddanym do służby jest Symphony of the Seas, który został przekazany armatorowi w zeszłym roku.
Jednostka powstawała przez 36 miesięcy, a w jej budowę zaangażowanych było aż 4 700 osób. Symphony of the Seas ma 362 m długości, 66 m szerokości, 70 m wysokości, 9 m zanurzenia oraz 228 081 GT. Jego budowa rozpoczęła się w październiku 2015 r. To czwarty statek klasy Oasis operatora Royal Caribbean. Siostrzana jednostka – Harmony of the Seas, została zwodowana w 2016 r. Jest jednak trochę mniejsza – ma 226 900 GT.
Symphony of the Seas pływa pod bahamską banderą. Na pokład wycieczkowiec zabiera 5 402 pasażerów oraz 2 115-osobową załogę. Znajdują się na nim 18 pokładów oraz 2 394 kabiny.
Na pokładzie statku pasażerowie z pewnością nie będą się nudzić. Przygotowano dla nich wiele atrakcji. To m.in. siedem wyjątkowych stref rozrywki i 10-piętrowa zjeżdżalnia na morzu. Dodatkowo: aqua park dla dzieci, zakręcone zjeżdżalnie wodne, Bionic Bar, w którym barman jest robotem, symulator dla fanów surfingu, olbrzymie ścianki wspinaczkowe, kolejka tyrolska, lodowisko, boisko do koszykówki, tematyczne restauracje m.in. Chops Grill, Izumi Hibachi & Sushi, 4 baseny i 10 jacuzzi, spa, centrum fitness, kino 3D, kasyno, w tym pokój VIP, Costal Kitchen dla gości apartamentów, Boardwalk z uwielbianymi przez wszystkich zabawami festynowymi, m.in karuzelą, Central Park, w którym można odpocząć na świeżym powietrzu pośród tropikalnej roślinności, escape room oraz Aquatheater.
Transport Week 2024. Rozwój, bezpieczeństwo i offshore
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego