ew
Rok 2019 przynosi większą dywersyfikację ładunków obsługiwanych w Porcie Kołobrzeg, co wpływa na zmianę struktury wolumenu ładunkowego.
Do podstawowych towarów przeładowywanych w Kołobrzegu tj. kruszywa, drewna i pelletu, które w ostatnich latach stanowią główny nurt operacji ładunkowych, w roku 2019 dołączyły saletra amonowa i wapień. Jeżeli jednak rozpatrujemy wzrost udziału ładunku w łącznym wolumenie za rok 2019, to niewątpliwie najbardziej zauważalny jest wzrost przeładunku drewna.
Po trzech kwartałach 2019 roku, nie tylko osiągnięto poziom przeładunku z końca 2018 roku, ale został on przekroczony o 27%. Według prognoz, przy zachowaniu obecnej dynamiki, w roku 2019 możliwe jest osiągnięcie wolumenu tego surowca na poziomie 100 000 m³, co z kolei będzie stanowiło wzrost o 44 % w porównaniu do roku 2018. Należy również zauważyć, że drugi rok z rzędu, Port Kołobrzeg ustanowi nowy rekordowy poziom przeładunków w tym zakresie.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych