Kontenerowiec klasy Triple-E, Madison Maersk opuścił port w Rotterdamie z załadunkiem równym 17,152 TEU. Tym samym statek ustanowił dwa rekordy: największa liczba załadowanych kontenerów oraz największa liczba 298 kontenerów załadowanych na 10. kondygnacjach w porcie w Rotterdamie.
Na filmie, który powstał 1 października, widzimy zacumowanego Madison Maersk obok terminalu APMT Maasvlakte II. Mierzący 400 metrów długości statek klasy Triple-E jest prawdziwym gigantem branży transportu morskiego. Może pomieścić 18 tys. TEU. Triple-E jest zoptymalizowany pod względem wydajności, dzięki czemu dostarcza więcej towarów, zużywając mniej paliwa po niższych kosztach. Statek nie zużywa zbyt wiele paliwa i emituje minimalną ilość CO2. Wszystko dzięki specjalnie zaprojektowanym „dwupłetwowym” układzie napędowym, w którym zastosowano dwa silniki i dwie śruby.
Triple -E w liczbach
- długość: 400 m
- wysokość od linii zanurzenia - 73 metry
- szerokość całkowita: 59 metrów
- zanurzenie: 14,5 metra
- nośność: 165 000 ton
- liczba pojemników chłodzących: 600
- prędkość maksymalna: 25 węzłów (46 km/h)
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key