ew
Nowy rekord pobity. MS Braemar jako największy do tej pory statek pasażerski przepłynął przez Kanał Koryncki. Szeroka na 22,5 metra jednostka pokonała go „na milimetry”. Kiedy wycieczkowiec przeciskał się przez kanał, brzegi były tak blisko ścian, że pasażerowie mieli je na wyciągnięcie rąk.
Kanał Koryncki łączy Morze Egejskie (Zatoka Sarońska) z Morzem Jońskim (Zatoka Koryncka). Przecina Przesmyk Koryncki, oddzielając tym samym półwysep Peloponez od głównej części Grecji, czyniąc go faktycznie wyspą. Niemal u wylotu Kanału Korynckiego leżą miasta Korynt i Lutraki.
Dzięki niemu statki mogą zaoszczędzić ponad 200 Mm podróży, którą musiałyby odbyć wokół Peloponezu. Jego szerokość sprawia, że jest on zbyt wąski dla nowoczesnych dużych jednostek. Używany jest przez statki turystyczne, bardzo rozpowszechnione na greckich morzach kabotażowce, jednostki marynarki wojennej i portowych służb technicznych. Rocznie pokonuje go około 11 tys. statków.
MS Braemar ustanowił nowy rekord. Jako największy do tej pory statek pasażerski przepłynął przez Kanał Koryncki. Zadanie nie było łatwe ze względu na szerokość statku wynoszącą 22 ,5 metra. Szerokość samego kanału to 25 metrów, co sprawiało, że załoga statku i holownika miała niewielki margines ewentualnego błędu i musiała zachować szczególną ostrożność.
Wycieczkowiec charakteryzuje się wypornością 24344 ton i długością 195,92 m. Na swój pokład może zabrać 924 pasażerów i 371 członków załogi. Swoim gościom oferuje 485 pokoi, cztery restauracje, basen, spa i wiele innych udogodnień.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych