pc
Polska Żegluga Morska przedstawiła w czwartek koncepcję modernizacji nabrzeża przy Wałach Chrobrego w Szczecinie. Projekt zakłada m.in. budowę przystani dla motorówek oraz domków na wodzie. Koszt inwestycji to ponad 5 mln zł. Aby mogła zostać zrealizowana, potrzebna jest jednak zgoda szczecińskiego magistratu.
– Bo inwestycja musiałaby być mniej więcej, jak to się mówi fifty-fifty, czyli 50 procent grupa PŻM i 50 procent miasto, więc te 50 procent inwestycji będzie realizowane ze środków komercyjnych, po prostu ze środków Polskiej Żeglugi Morskiej – powiedział cytowany przez Radio Szczecin Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM.
Koncepcję stworzył architekt Krzysztof Bizio.
– To, co my dzisiaj przedstawiamy, jest pewnym zawężeniem de facto przestrzeni naziemnej, czyli wymiana nawierzchni i wprowadzenie także elementów małej architektury. Uczynienie tej przestrzeni przyjaznej ludziom, którzy będą w niej przebywać – powiedział cytowany przez Radio Szczecin architekt Krzysztof Bizio.
Inwestycja będzie dostępna dla osób niepełnosprawnych. Na Wałach Chrobrego mają pojawić się m.in. fontanna oraz miejsca do siedzenia. Przy nabrzeżu nadal będą cumowały statki.
Bulwarami Chrobrego i częścią Nabrzeża Wieleckiego zarządza obecnie spółka Polsteam – Żegluga Szczecińska. Miasto Szczecin ma w niej 49% udziałów, PŻM natomiast – 51%. Od kilu lat współudziałowcy nie mogą dojść do porozumienia co do własności tych terenów.
Dziś w #Szczecin #GrupaPŻM zaprezentowała koncepcję na rewitalizację nabrzeża u podnóża Wałów Chrobrego #gospodarkamorska #WałyChrobrego pic.twitter.com/HxGWoe7Zh3
— Polska Żegluga Morska (@PZM_Polsteam) October 3, 2019
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?