pc
Dofinansowanie zakupu platform intermodalnych zwiększyło popyt. Ceny wzrosły o 30 proc. Przewoźnikom brakuje pieniędzy - czytamy w poniedziałkowym "Pulsie Biznesu".
"511 tys. TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, przewieźli w II kw. tego roku przewoźnicy intermodalni w Polsce — wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK). To o 13,6 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 r. Dynamiczny rozwój rynku zachęca do inwestycji, tym bardziej że chętnie finansuje je Komisja Europejska (KE)" - pisze dziennik.
Jak podano, Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) podzieliło przyznane przez nią ponad 1,2 mld zł na zakup platform intermodalnych i lokomotyw oraz budowę terminali przeładunkowych. Dzięki temu przewoźnicy mieli kupić ponad 2 tys. wagonów do transportu kontenerów. Gazeta informuje, że jako pierwsze przetarg na zakup ponad 930 platform rozstrzygnęły PKP Cargo. Inni przewoźnicy, którzy realizują postępowania zakupowe, mają problem.
"Ceny wzrosły o około 30 proc." — szacuje cytowany przez "Puls Biznesu" członek zarządu Lotos Kolej Krzysztof Wiktorowicz.
Dziennik tłumaczy, że powodem jest m.in. rosnący popyt spowodowany zakupami dotowanymi przez Brukselę oraz niewielki potencjał wykonawczy, który nie pozwala w krótkim terminie go zaspokoić.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego