• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Przewoźnicy chcą obniżyć emisję zanieczyszczeń dzięki użyciu paliwa amoniakowego

PMK

15.01.2020 20:37 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Przewoźnicy chcą obniżyć emisję zanieczyszczeń dzięki użyciu paliwa amoniakowego

Partnerzy portalu

Przewoźnicy chcą obniżyć emisję zanieczyszczeń dzięki użyciu paliwa amoniakowego - GospodarkaMorska.pl

Jedna ze stoczni i producent silników należą do wiodących firm, które chcą opracować zasilany amoniakiem statek. Ma to na celu przyspieszenie redukcji emisji dwutlenku węgla w transporcie dzięki czystszym opcjom paliwa.

Nowy projekt ma na celu zaprojektowanie tankowca, który może być zasilany amoniakiem i którego technologię można dostosować do innych typów statków. Weźmie w nim udział szereg firm: producent silników MAN Energy Solutions, stocznia Samsung Heavy Industries, towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd's Register i firma zajmującą się energetyką morską MISC Berhad.

Żegluga odpowiada za 2,2% światowej emisji dwutlenku węgla. Międzynarodowa Organizacja Morska ma na celu zmniejszenie o połowę emisji gazów cieplarnianych (GHG) do 2050. Naciski inwestorów i aktywistów ekologicznych skłaniają firmy do poszukiwania sposobów na zmniejszenie śladu węglowego w branży.

Wysokie koszty i potencjalne problemy związane z bezpieczeństwem spowodowały, że przyszłe paliwa, takie jak amoniak, powoli się rozwijały.

- Ciężko pracujemy, aby przygotować silnik do 2024 roku. To najlepszy scenariusz pełnego zakończenia prac projektowych, tak aby umowa na budowę statku handlowego mogła zostać zawarta w 2022 roku - powiedział Nick Brown, dyrektor w Lloyd's Register.

Firmy żeglugowe badają rozwiązania, od stosowania wysokiej jakości farb po pracę na infrastrukturze, aby umożliwić statkom o zerowej emisji dwutlenku węgla pływanie na wodzie do 2030 roku.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.