PMK
Statki muszą mieć możliwość zmiany przepracowanych i wyczerpanych załóg, aby pomóc utrzymać przepływ handlu, w momencie gdy blokady z powodu pandemii koronawirusa zamykają wiele punktów tranzytowych na całym świecie - podali we wtorek przedstawiciele branży żeglugowej.
Około 90% światowego handlu jest transportowane drogą morską, ale pogłębiające się blokady a w wielu krajach i zawieszone podróże lotnicze zakłóciły łańcuchy dostaw, szczególnie dla właścicieli statków, którzy polegają na swobodnym ruchu załóg, aby utrzymać jednostki w ruchu.
Stowarzyszenie Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS) i Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) stwierdziły w liście do grupy 20 głównych gospodarek, że w dowolnym momencie na morzu jest 1,2 miliona marynarzy handlowych, a 100 000 z nich musi być zmienionych każdego miesiąca.
Oba organy wezwały do współpracy między agencjami ONZ, rządami i liniami lotniczymi, aby umożliwić zmianę załóg statków tak szybko, jak to możliwe.
- Problem zmiany załogi może stać się ogromnym problemem dla globalnej gospodarki, jeśli rządy nie odpowiedzą na nasze obawy - powiedział Guy Platten, sekretarz generalny ICS, który reprezentuje ponad 80% światowej floty handlowej.
W marcu ministrowie energii państw grupy G20 zobowiązali się do zapewnienia ciągłości działania sieci logistycznych, które stanowią trzon globalnych łańcuchów dostaw, bez podważania wysiłków na rzecz zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Ministrowie energii państw grupy G20 zorganizują w piątek wideokonferencję prowadzoną przez Arabię Saudyjską – doniosła agencja Reuters.
Stephen Cotton, sekretarz generalny ITF, powiedział, że federacja i ICS mają poważne obawy o dziesiątki tysięcy członków załogi, których obowiązki na pokładzie statków zostały zakończone, ale zostali zmuszeni do pozostania na morzu przez dodatkowe miesiące.
- Obecny impas nie tylko zagraża zdrowiu osobistemu i dobrobytowi marynarzy, ale także zwiększa ryzyko wypadków morskich - dodał Cotton w oświadczeniu.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key