PMK
Dubajski operator portowy i terminalowy, DP World, zamknął trzeci kwartał z niewielkim spadkiem w przeładunkach kontenerów. Osiągnęły one 17,7 mln TEU, o 1,6 proc. mniej w stosunku r / r.
W ujęciu dziewięciomiesięcznym wolumen kontenerów brutto zmniejszyły się o 0,2 procent, do 53,5 mln TEU. Na poziomie skonsolidowanym terminale grupy obsłużyły 10,3 miliona TEU w trzecim kwartale 2019 roku, co stanowi wzrost o 12,6 procent r / r.
- Nasze portfolio nadal zapewnia stały poziom wolumenu, co jest zachęcające, biorąc pod uwagę trudne otoczenie makro spowodowane globalnymi napięciami w handlu - powiedział Sultan Ahmed Bin Sulayem, prezes i dyrektor generalny grupy.
- Pomimo tej niepewności silny wzrost na kluczowych rynkach jest zachęcający. Mowa o regionie Azji i Pacyfiku oraz subkontynencie indyjskim. Wzrost na zachodnim wybrzeżu obu Ameryk pozostaje niezmienny – dodał.
Światowe zapotrzebowanie na przeładunek kontenerów w portach czeka skromy wzrost i wiele niewiadomych - przewiduje agencja Drewry. W przyszłości dojdzie też do mniejszej liczby inwestycji w rozbudowy terminali kontenerowych.
Drewry przewiduje 4,4-procentowy wzrost przeładunków terminali kontenerowych w przyszłych 5 latach. Oznacza to, że globalne przeładunki tych obiektów wzrosłyby z 784 mln TEU do 973 mln TEU. Ten wzrost będzie napędzany przez rozwój portów na Bliskim i Dalekim Wschodzie oraz w Południowej Azji.
Przewiduje się, że globalna przepustowość portów kontenerowych wzrośnie o około 2%. Jest to znacznie poniżej prognozowanego wzrostu popytu i odzwierciedla mniejszą chęć do inwestycji w ciągu najbliższych kilku lat. W rezultacie przewiduje się, że średnie wykorzystanie terminali na poziomie globalnym wzrośnie z 70% do 79% w 2023 roku.
- Na poziomie regionalnym prawie we wszystkich lokalizacjach przewidujemy wzrost średniego poziomu wykorzystania - zauważyła firma konsultingowa. - Najostrzejsze wzrosty spodziewane są w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju