• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Przeładunki kontenerów w terminalach DP World ze spadkiem w trzecim kwartale

PMK

22.10.2019 20:53 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Przeładunki kontenerów w terminalach DP World ze spadkiem w trzecim kwartale

Partnerzy portalu

Przeładunki kontenerów w terminalach DP World ze spadkiem w trzecim kwartale - GospodarkaMorska.pl

Dubajski operator portowy i terminalowy, DP World, zamknął trzeci kwartał z niewielkim spadkiem w przeładunkach kontenerów. Osiągnęły one 17,7 mln TEU, o 1,6 proc. mniej w stosunku r / r.

W ujęciu dziewięciomiesięcznym wolumen kontenerów brutto zmniejszyły się o 0,2 procent, do 53,5 mln TEU. Na poziomie skonsolidowanym terminale grupy obsłużyły 10,3 miliona TEU w trzecim kwartale 2019 roku, co stanowi wzrost o 12,6 procent r / r.

- Nasze portfolio nadal zapewnia stały poziom wolumenu, co jest zachęcające, biorąc pod uwagę trudne otoczenie makro spowodowane globalnymi napięciami w handlu - powiedział Sultan Ahmed Bin Sulayem, prezes i dyrektor generalny grupy.

- Pomimo tej niepewności silny wzrost na kluczowych rynkach jest zachęcający. Mowa o regionie Azji i Pacyfiku oraz subkontynencie indyjskim. Wzrost na zachodnim wybrzeżu obu Ameryk pozostaje niezmienny – dodał.

Światowe zapotrzebowanie na przeładunek kontenerów w portach czeka skromy wzrost i wiele niewiadomych - przewiduje agencja Drewry. W przyszłości dojdzie też do mniejszej liczby inwestycji w rozbudowy terminali kontenerowych.

Drewry przewiduje 4,4-procentowy wzrost przeładunków terminali kontenerowych w przyszłych 5 latach. Oznacza to, że globalne przeładunki tych obiektów wzrosłyby z 784 mln TEU do 973 mln TEU. Ten wzrost będzie napędzany przez rozwój portów na Bliskim i Dalekim Wschodzie oraz w Południowej Azji.

Przewiduje się, że globalna przepustowość portów kontenerowych wzrośnie o około 2%. Jest to znacznie poniżej prognozowanego wzrostu popytu i odzwierciedla mniejszą chęć do inwestycji w ciągu najbliższych kilku lat. W rezultacie przewiduje się, że średnie wykorzystanie terminali na poziomie globalnym wzrośnie z 70% do 79% w 2023 roku.

- Na poziomie regionalnym prawie we wszystkich lokalizacjach przewidujemy wzrost średniego poziomu wykorzystania - zauważyła firma konsultingowa. - Najostrzejsze wzrosty spodziewane są w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.