pc
PKP PLK ogłosiły przetargi na modernizację trasy Wronki–Słonice, czyli ostatniego odcinka na trasie kolejowej Poznań–Szczecin. Remont linii E59 o wartości ok. 4 mld zł jest jednym z największych przedsięwzięć realizowanych przez PKP PLK.
Jak poinformowała w piątek Marta Burczyk z zespołu prasowego PKP PLK, prace na odcinku Wronki – Słonice to już ostatni projekt do realizacji na trasie z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie.
„PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi na wykonanie prac na odcinkach: Wronki – Krzyż, Krzyż – Dobiegniew i Dobiegniew – Słonice. Podpisanie umowy na odcinek Wronki – Słonice zaplanowane jest w styczniu 2020 r. Zakończenie inwestycji w IV kwartale 2022 r.” – podała Burczyk.
Jak tłumaczyła, w ramach prac na odcinku Wronki – Słonice PLK zmodernizują 10 stacji i przystanków. „Każda z nich będzie w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na stacji Dobiegniew w ramach budowy przejścia podziemnego zainstalowane zostaną windy, z których będą mogli korzystać pasażerowie o ograniczonej mobilności. Zmodernizowane perony będą wyposażone w wiaty, ławki i tablice informacyjne oraz pochylnie ułatwiające dostęp do peronów” – podkreśliła.
Dodała, że na trasie od Wronek do Słonic zarządca infrastruktury zmodernizuje 150 km torów i 160 km sieci trakcyjnej, a na przebudowywanym odcinku zostanie podniesiony poziom bezpieczeństwa poprzez montaż dodatkowych zabezpieczeń na przejazdach.
„W ramach całego odcinka Wronki – Słonice PLK zmodernizują 29 przejazdów kolejowo-drogowych, między innymi w miejscowościach: Drawski Młyn, Podlesiec, Mierzęcin, Dobiegniew, Bierzwnik, Rębusz i Słonice. Przejazdy wyposażone zostaną w nowe rogatki, sygnalizację świetlną i dźwiękową, a także zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym” – wskazała Burczyk.
Obecnie na trasie z Poznania do Szczecna trwają prace na odcinku Poznań–Wronki – przy budowie nowych torów. Instalowane są także słupy dla nowej sieci trakcyjnej oraz modernizowane stacje i przystanki.
„Największe postępy widać między Rokietnicą a Szamotułami, gdzie aktualnie jest wzmacniana i stabilizowana nawierzchnia pod budowę nowych torów. W ramach modernizacji linii przebudowywane i remontowane są również mosty, wiadukty i przepusty. Trwa również budowa peronów na przystankach: Poznań Wola, Kiekrz w Baborówku i Pamiątkowie” – poinformowała Burczyk.
Wskazała również, że modernizacja linii Poznań – Szczecin o wartości ok. 4 mld zł jest jednym z największych przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w obecnej unijnej perspektywie finansowej w ramach instrumentu CEF.
Efektem modernizacji linii będzie wyższy poziom bezpieczeństwa i zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h. Dzięki temu czas przejazdu najszybszych składów między Wielkopolską i Pomorzem Zachodnim ma się skrócić nawet o ok. 50 min. Trasa E59 to także ważny szlak dla pociągów towarowych, które po zakończeniu wszystkich prac będą mogły dowieźć więcej towarów m.in. do portów w Szczecinie i Świnoujściu.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek