• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Port Gdynia łączy tradycję z nowoczesnością

pc/port.gdynia.pl

15.02.2019 05:55 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Port Gdynia łączy tradycję z nowoczesnością - GospodarkaMorska.pl

Obecnie krajobraz portu gdyńskiego zmienia się częściej niż w innych portach. Wyburzono stare, wyeksploatowane czy nieefektywne obiekty. Zamiast nich, stawiając na współczesne potrzeby rynkowe, powstają nowe powierzchnie magazynowe. Prace odbywają się pod nadzorem miejskiego konserwatora zabytków. W Porcie Gdynia znajduje się dzisiaj 25 magazynów o łącznej powierzchni 208 604 m kw.

Na szczególna uwagę zasługuje zabytkowy magazyn H zlokalizowany przy ulicy Polskiej, który jest typowym przykładem gdyńskiego modernizmu. To bardzo cenny obiekt na bazie którego, w wyniku przeprowadzonych prac remontowych, powstanie magazyn na miarę XXI wieku, co znacznie poprawi komfort pracy kilkudziesięciu najemców pomieszczeń magazynowych oraz biurowych. Zaawansowany postęp prac polegających na: wymianie instalacji c.o. i hydrantowej, budowie konstrukcji żelbetonowej, wzmocnieniu wrót ppoż. na wszystkich kondygnacjach, wymianie okien na nowe na parterze budynku oraz dociepleniu dachu, wskazuje, że wyłoniony w drodze postępowania przetargowego wykonawca dotrzyma terminu zakończenia robót, przewidzianego na luty 2020 roku.

Warto podkreślić, że stosowane technologie zapewniają już dziś utrzymanie parametrów izolacyjnych, które będą obowiązywać od 2021 r.

– Polepszając warunki magazynowe, przyczyniamy się do spełnienia oczekiwań naszych najemców. Staramy się zagospodarować infrastrukturę magazynową tak, by była ona na jak najwyższym poziomie. Warunki przechowywania towarów stanowią jeden z kluczowych elementów łańcucha dostaw, a naszym zadaniem jest zabezpieczenie jakości składowanych dóbr w taki sposób, aby opuszczając magazyn nie były w żaden sposób naruszone. W procesie magazynowania ogromną rolę odgrywają temperatura, wilgotność, światło oraz proces załadunku i rozładunku. Dokładamy wszelkich starań, aby zachowane zostały wszystkie obowiązujące standardy oraz procedury składowania – mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia ciągłej eksploatacji budynku, roboty w magazynie H są realizowane w sposób etapowy. Podstawowym założeniem przeprowadzanego remontu jest zachowanie zabytkowego charakteru tego wyjątkowego obiektu.
Wartość realizowanej aktualnie inwestycji to 5 699 200 zł netto.

Magazyn nr 5 – długoterminowy (współczesna nazwa magazyn H) został zbudowany przy ul. Polskiej (przy II linii) w dwóch etapach. Pierwsze dwie kondygnacje powstały w 1931r., a kolejne trzy – w 1934 roku. Ówczesny projekt fundamentów zakładał podwyższenie magazynu w przyszłości.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.