pc/ZTM w Warszawie
Liczba pasażerów korzystających z wodnych środków transportu kursujących w ramach Warszawskich Linii Turystycznych (WLT) od ich uruchomienia w 2009 roku przekroczyła milion. To już dziewiąty sezon, podczas którego można skorzystać z promów łączących brzegi Wisły, podziwiać Warszawę z tramwaju wodnego czy popłynąć statkiem wycieczkowym przez Kanał Żerański do Serocka.
Zainteresowanie atrakcjami WLT wśród mieszkańców Warszawy i turystów systematycznie rośnie. W 2016 roku cztery promy, tramwaj wodny i statek „Zefir” przewiozły łącznie 166 482 osoby. Natomiast do końca czerwca tego roku z WLT skorzystało już 66 111 osób i ich liczba stale rośnie.
Brzegi Wisły łączą cztery bezpłatne przeprawy promowe: „Wilga” na trasie Podzamcze Fontanny-ZOO, „Pliszka” na trasie Most J. Poniatowskiego-stadion PGE Narodowy, „Słonka” na trasie Cypel Czerniakowski-Saska Kępa oraz „Turkawka” na trasie Nowodwory-Łomianki.
Na pokładzie tramwaju wodnego „Wars”, podczas trwającego około półtorej godziny 14 kilometrowego rejsu, można przyjrzeć się z bliska Grubej Kaśce oraz warszawskim mostom: Łazienkowskiemu, J. Poniatowskiego czy Świętokrzyskiemu. Z perspektywy Wisły zupełnie inaczej wyglądają najbardziej charakterystyczne warszawskie budynki: Zamek Królewski, Centrum Nauki Kopernik czy stadion PGE Narodowy na zielonym praskim brzegu.
Jeżeli ktoś ma wolny dzień, to powinien popłynąć w rejs statkiem „Zefir” do Serocka. To wyprawa, która trwa kilka godzin i w obie strony liczy aż 65 kilometrów. Warto się na nią zdecydować, bo dzięki niej można poznać ciekawe zakątki Mazowsza. Na trasie rejsu znajduje się m.in. zapora w Dębem, czyli jedyny zrealizowany obiekt z planowanej kaskady Bugu. Natomiast w Serocku dla wycieczkowiczów jest około dwugodzinna przerwa na spacer czy odpoczynek na plaży.
Szczegółowe informacje dotyczące m.in. terminów kursowania WLT czy dostępności wolnych miejsc w tramwaju wodnym i statku „Zefir” można uzyskać na stronie internetowej ZTM.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody