• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Polak nie kieruje już portem Luka Rijeka

pc

07.05.2019 10:18 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Polak nie kieruje już portem Luka Rijeka - GospodarkaMorska.pl

Polak nie kieruje już Luka Rijeka. Jędrzej Mierzewski został odwołany ze stanowiska prezesa. Od 1 maja funkcję tę pełni dotychczasowy członek Rady Nadzorczej Duško Grabovac. O zmianach w zarządzie operatora chorwackiego portu poinformował portal PortSEurope.

Jędrzej Mierzewski został odwołany ze stanowiska z powodu słabych wyników biznesowych i spadku obrotów portu – podał portal PortSEurope. Mierzewski funkcję prezesa pełnił od  momentu przejęcia w 2017 r. portu Luka Rijeka przez OT Logistics.

Powołanie Grabovaca na stanowisko prezesa to rozwiązanie tymczasowe. Jego kadencja planowana jest na osiem miesięcy lub do 31 grudnia. W tym okresie ma zostać wybrany nowy prezes. Portal PortSEurope poinformował, że może to być obecny wiceprezes chorwackiego portu, lub, co jest mniej prawdopodobne, pełniący obecnie obowiązki prezesa Duško Grabovac.

W 2018 r. Luka Rijeka odnotował przychody w wysokości 171 mln HRK (25,7 mln USD/23 mln EUR) i stratę w wysokości 30 mln HRK (4,5 mln USD/4 mln EUR).

Luka Rijeka d.d. jest operatorem największego portu w Chorwacji. Przedsiębiorstwo obsługuje 7 terminali, z czego największym jest terminal BAKAR, obsługujący ładunki masowe. Port świadczy usługi magazynowania i transportu ładunków masowych, drobnicowych, drewna, zbóż, a także zwierząt i owoców. W 2017 r. port obsłużył ładunki o łącznej masie 2,5 mln ton. Akcje spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu. Głównymi akcjonariuszami Luka Rijeka są OT Logistics (26,5%), Skarb Państwa (25%), Allianz ZB doo (15,2%), Erste doo (8,9%). OT Logistics wraz z funduszami emerytalnymi Allianz i Erste zawarły porozumienie akcjonariuszy, dzięki czemu sprawują kontrolę operacyjną nad Luka Rijeka.

OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także w spedycji i logistyce. Akcje OT Logistics od 2013 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.