pc
W szczecińskim oddziale GDDKiA podpisano umowę ze spółką Transprojekt Gdański na wykonanie nowego projektu dla blisko 8 km obwodnicy Koszalina i Sianowa. Na tym odcinku budowanej S6 wystąpiły problemy z podłożem i uniemożliwiły prowadzenie robót zgodnie z pierwotnym projektem.
Transprojekt Gdański zaktualizuje dokumentację techniczną i będzie sprawować nadzór autorski dla zadania "Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód od km 6+400 do km 14+300".
Nowy projekt dotyczyć będzie odcinka obwodnicy o długości 7,9 km, na którym wystąpiły problemy z podłożem, uniemożliwiając realizację robót zgodnie z pierwotnym projektem.
Rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA poinformował, że umowa z wykonawcą rozstrzygniętego 3 kwietnia przetargu podpisana została w czwartek.
Zamówienie obejmujące projekt budowlany, projekty wykonawcze z projektami umocnienia podłoża mają być gotowe w ciągu 8 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Dokumentacja posłuży do ogłoszenia przetargu w formule "buduj", pozwoli też GDDKiA „na znacznie bardziej precyzyjne określenie szacunkowego kosztu robót". Te na tym odcinku powinny się zakończyć w latach 2022-2023.
Transprojekt Gdański zobowiązał się wykonać projekt i sprawować nadzór autorski za kwotę ponad 5,1 mln zł. Ta oferta nie była najtańszą, ale uzyskała najwięcej, bo 97,39 punktów. Liczyła się cena i doświadczenie zespołu projektowego.
Oferty w przetargu złożyło sześć podmiotów: katowicka spółka IVIA, Trasprojekt Gdański, Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt – Warszawa, Mosty Gdańsk, spółka Highway z Banina oraz konsorcjum krakowskich spółek MPRB oraz MP-Mosty. Ich otwarcie nastąpiło 14 lutego.
Najtaniej wykonanie zadania, bo za ponad 4,9 mln zł, zaoferowała firma z Banina. Natomiast najdroższą ofertę, opiewającą na ponad 7,1 mln zł złożyło konsorcjum z Krakowa. Zamawiający na realizację zamówienia zarezerwował kwotę ponad 19,4 mln zł. Grzeszczuk mówił wówczas, że ta różnica między cenami ofert a kwotą wynikającą z kosztorysu GDDKiA „wynika z trudności w oszacowaniu cen”.
Przetarg na wykonanie nowego projektu szczeciński oddział GDDKiA ogłosił 31 grudnia 2018 r.
W tym samym dniu unieważnił ogłoszone w październiku 2018 r. postępowanie na dokończenie problematycznego fragmentu obwodnicy w formule "projektuj i buduj". Otwarcie ofert nastąpiło 30 listopada. GDDKiA zamierzała na realizację zadania, które miało być wykonane w ciągu 25 miesięcy, przeznaczyć 221 mln zł. Każda z czterech ofert, w tym dwie złożone przez konsorcja polsko-chińskie i polsko-litewskie, przekraczała tę kwotę. Najtaniej, bo za prawie 330 mln zł chciało budować konsorcjum z chińskim partnerem. Pozostałe oferty wahały się między 454 mln zł a 469 mln zł.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych