• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Podpisano umowę na wykonanie projektu blisko 8 km obwodnicy Koszalina i Sianowa

pc

19.04.2019 04:51 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Podpisano umowę na wykonanie projektu blisko 8 km obwodnicy Koszalina i Sianowa

Partnerzy portalu

Podpisano umowę na wykonanie projektu blisko 8 km obwodnicy Koszalina i Sianowa - GospodarkaMorska.pl

W szczecińskim oddziale GDDKiA podpisano umowę ze spółką Transprojekt Gdański na wykonanie nowego projektu dla blisko 8 km obwodnicy Koszalina i Sianowa. Na tym odcinku budowanej S6 wystąpiły problemy z podłożem i uniemożliwiły prowadzenie robót zgodnie z pierwotnym projektem.

Transprojekt Gdański zaktualizuje dokumentację techniczną i będzie sprawować nadzór autorski dla zadania "Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód od km 6+400 do km 14+300".

Nowy projekt dotyczyć będzie odcinka obwodnicy o długości 7,9 km, na którym wystąpiły problemy z podłożem, uniemożliwiając realizację robót zgodnie z pierwotnym projektem.

Rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA poinformował, że umowa z wykonawcą rozstrzygniętego 3 kwietnia przetargu podpisana została w czwartek.

Zamówienie obejmujące projekt budowlany, projekty wykonawcze z projektami umocnienia podłoża mają być gotowe w ciągu 8 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Dokumentacja posłuży do ogłoszenia przetargu w formule "buduj", pozwoli też GDDKiA „na znacznie bardziej precyzyjne określenie szacunkowego kosztu robót". Te na tym odcinku powinny się zakończyć w latach 2022-2023.

Transprojekt Gdański zobowiązał się wykonać projekt i sprawować nadzór autorski za kwotę ponad 5,1 mln zł. Ta oferta nie była najtańszą, ale uzyskała najwięcej, bo 97,39 punktów. Liczyła się cena i doświadczenie zespołu projektowego.

Oferty w przetargu złożyło sześć podmiotów: katowicka spółka IVIA, Trasprojekt Gdański, Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt – Warszawa, Mosty Gdańsk, spółka Highway z Banina oraz konsorcjum krakowskich spółek MPRB oraz MP-Mosty. Ich otwarcie nastąpiło 14 lutego.

Najtaniej wykonanie zadania, bo za ponad 4,9 mln zł, zaoferowała firma z Banina. Natomiast najdroższą ofertę, opiewającą na ponad 7,1 mln zł złożyło konsorcjum z Krakowa. Zamawiający na realizację zamówienia zarezerwował kwotę ponad 19,4 mln zł. Grzeszczuk mówił wówczas, że ta różnica między cenami ofert a kwotą wynikającą z kosztorysu GDDKiA „wynika z trudności w oszacowaniu cen”.

Przetarg na wykonanie nowego projektu szczeciński oddział GDDKiA ogłosił 31 grudnia 2018 r.

W tym samym dniu unieważnił ogłoszone w październiku 2018 r. postępowanie na dokończenie problematycznego fragmentu obwodnicy w formule "projektuj i buduj". Otwarcie ofert nastąpiło 30 listopada. GDDKiA zamierzała na realizację zadania, które miało być wykonane w ciągu 25 miesięcy, przeznaczyć 221 mln zł. Każda z czterech ofert, w tym dwie złożone przez konsorcja polsko-chińskie i polsko-litewskie, przekraczała tę kwotę. Najtaniej, bo za prawie 330 mln zł chciało budować konsorcjum z chińskim partnerem. Pozostałe oferty wahały się między 454 mln zł a 469 mln zł.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.