• <
bulk_cargo_port_szczecin

PKP PLK podpisały umowę na projekt przebudowy 160 km linii Skierniewice-Łuków

pc

15.02.2019 12:13 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski PKP PLK podpisały umowę na projekt przebudowy 160 km linii Skierniewice-Łuków

Partnerzy portalu

PKP PLK podpisały umowę na projekt przebudowy 160 km linii Skierniewice-Łuków - GospodarkaMorska.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę wartości 32 mln zł na opracowanie projektu przebudowy linii Skierniewice – Łuków. Planowane prace maja zwiększyć możliwości trasy, korytarza transportowego wschód – zachód i towarowej obwodnicy Warszawy - poinformowała w piątkowym komunikacie kolejowa spółka.

Umowa uwzględnia możliwość powrotu pociągów pasażerskich na odcinku Skierniewice – Pilawa na linii Skierniewice – Łuków i przygotowanie 13 stacji i przystanków dla pasażerów.

Linia Skierniewice - Łuków o długości 160 km łączy obszar województwa łódzkiego, mazowieckiego i lubelskiego. Jest częścią jednego z głównych korytarzy transportowych ze wschodu na zachód (trasa C-E 20). Linia jest też towarową obwodnicą Warszawskiego Węzła Kolejowego. Po modernizacji będzie mogła obsługiwać przewozy pasażerskie na odcinku Skierniewice - Pilawa.

PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają przebudować perony na 13 stacjach i przystankach na odcinku Skierniewice – Pilawa, tj. Długokąty, Puszcza Mariańska, Grabce, Mszczonów, Grzegorzewice, Jeżewice, Tarczyn, Gąski, Prażmów, Czachówek Wschodni, Góra Kalwaria, Warszówka i Osieck. Perony będę wyższe, wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Powstaną ponadto cztery przejścia podziemne (Puszcza Mariańska, Mszczonów, Tarczyn i Góra Kalwaria). Trasa zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Obecnie trasie składy towarowe jeżdżą z prędkością 50-60 km/h.

Zakładane jest też zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego dzięki przebudowie 73 skrzyżowań kolejowo-drogowych, a sprawniejsze przejazdy zapewni budowa nowoczesnego systemu sterownia pociągami ERTMS/ETCS poziomu drugiego. Planowany jest wzrost przepustowości, co oznacza, że z linii skorzysta więcej pociągów.

Dokumentacja projektowa ma być gotowa w ciągu trzech lat. Początek prac budowlanych planowany jest na 2022 r. a zakończenie w 2025 r. Szacowany koszt realizacji inwestycji to około 2 mld zł.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.