pc
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę wartości 32 mln zł na opracowanie projektu przebudowy linii Skierniewice – Łuków. Planowane prace maja zwiększyć możliwości trasy, korytarza transportowego wschód – zachód i towarowej obwodnicy Warszawy - poinformowała w piątkowym komunikacie kolejowa spółka.
Umowa uwzględnia możliwość powrotu pociągów pasażerskich na odcinku Skierniewice – Pilawa na linii Skierniewice – Łuków i przygotowanie 13 stacji i przystanków dla pasażerów.
Linia Skierniewice - Łuków o długości 160 km łączy obszar województwa łódzkiego, mazowieckiego i lubelskiego. Jest częścią jednego z głównych korytarzy transportowych ze wschodu na zachód (trasa C-E 20). Linia jest też towarową obwodnicą Warszawskiego Węzła Kolejowego. Po modernizacji będzie mogła obsługiwać przewozy pasażerskie na odcinku Skierniewice - Pilawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają przebudować perony na 13 stacjach i przystankach na odcinku Skierniewice – Pilawa, tj. Długokąty, Puszcza Mariańska, Grabce, Mszczonów, Grzegorzewice, Jeżewice, Tarczyn, Gąski, Prażmów, Czachówek Wschodni, Góra Kalwaria, Warszówka i Osieck. Perony będę wyższe, wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Powstaną ponadto cztery przejścia podziemne (Puszcza Mariańska, Mszczonów, Tarczyn i Góra Kalwaria). Trasa zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Obecnie trasie składy towarowe jeżdżą z prędkością 50-60 km/h.
Zakładane jest też zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego dzięki przebudowie 73 skrzyżowań kolejowo-drogowych, a sprawniejsze przejazdy zapewni budowa nowoczesnego systemu sterownia pociągami ERTMS/ETCS poziomu drugiego. Planowany jest wzrost przepustowości, co oznacza, że z linii skorzysta więcej pociągów.
Dokumentacja projektowa ma być gotowa w ciągu trzech lat. Początek prac budowlanych planowany jest na 2022 r. a zakończenie w 2025 r. Szacowany koszt realizacji inwestycji to około 2 mld zł.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody