ew
Kolejne 15 km trasy kolejowej Rail Baltica: od stacji Sadowne Węgrowskie do Małkini, oraz drugi most na Bugu na tej trasie oddały do użytku PKP PLK - podała we wtorek spółka w komunikacie prasowym.
PLK podkreśla, że po tej inwestycji ruch pociągów na odcinku Sadowne-Czyżew odbywa się dwutorowo i także drugim, nowym mostem na rzece Bug, przedtem pociągi jeździły jednym mostem - wyjaśnił PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
"Sadowne – Czyżew, to kolejny modernizowany odcinek linii z Warszawy do Białegostoku. Wartość prac to 569 mln zł netto" - podano.
Cała inwestycja - dofinansowana z UE z programu CEF - Connecting Europe Facility Łącząc Europę - ma być gotowa w drugim kwartale 2020 r.
Dodano, że po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
"Pasażerowie korzystają z nowych peronów w Małkini i na przystanku Prostyń. Przebudowane są perony w Zarębach Kościelnych, Kietlance i Szulborzu Wielkim (...) Pociągi na odcinku Sadowne – Czyżew mogą kursować dwoma torami. Linia kolejowa zwiększyła przepustowość" - poinformowało PKP PLK.
Polskie Linie Kolejowe przypominają, że pierwszy nowy most na Bugu na odcinku Sadowne-Czyżew otwarto w marcu, teraz pociągi jeżdżą już także drugim nowym, bliźniaczym mostem w tym miejscu.
"Nowa przeprawa nad Bugiem na trasie do Białegostoku to następny zmodernizowany w ramach Krajowego Programu Kolejowego most. Dzięki niemu zwiększona została przepustowość całej linii Białystok – Warszawa. Tylko w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały i zmodernizowały 150 mostów kolejowych miedzy innymi w Piszu nad rzeką Pisą, w Kępie Rzeczyckiej nad Sanem, pod Koninem na Kanale Grójeckim" - mówił, cytowany w komunikacie, prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Rail Baltica to transeuropejski korytarz transportowy, który łączy kraje nadbałtyckie z Polską i innymi krajami UE. W Polsce Rail Baltica to 341 km od Warszawy przez Białystok, Ełk do granicy z Litwą w Trakiszkach.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie