ew/Ulstein
Pierwszy statek wycieczkowy z innowacyjnym kształtem kadłuba X-BOW Greg Mortimer wyruszył na swoją pierwszą wyprawę na Antarktydę i 1 listopada przekroczył słynną Cieśninę Drake’a.
Jak pisze w oficjalnym komunikacie norweska firma Ulstein Design & Solutions AS, która zaprojektowała jednostkę: "Statek ten jest prawdziwym globtroterem, powstawał na czterech kontynentach: jego armator SunStone Ships ma siedzibę w USA, operator Aurora Expeditions pochodzi z Australii, projektant jednostki Ulstein - z Norwegii, a stocznia, w której powstawała jest chińska. Teraz będzie eksplorować Biały Kontynent."
Charakterystyczny kształt kadłuba „X-BOW” Grega Mortimera poprawia komfort podróżowania ponieważ pomaga ograniczyć wszelkie wstrząsy, hałasy i wibracje a statek może utrzymywać prędkość w niesprzyjających warunkach pogodowych, aby szybko pokonywać najtrudniejsze odcinki na wodach, takie jak Cieśnina Drake'a.
Funkcja X-BOW® została wprowadzona przez Ulstein w 2005 roku i jest zastosowana już na ponad 100 jednostkach pływających na całym świecie.
Jak mówi mówi Tore Ulstein, zastępca dyrektora generalnego i COO Design & Solutions w Ulstein Group: "Bycie specjalistą oznacza, że projektowane przez nas statki muszą być wytrzymałe na bardzo trudne warunki pogodowe w niektórych z najtrudniejszych obszarów oceanicznych na świecie. Kiedy Ulstein zaproponował swoje rozwiązania branży wycieczkowej, właściciele statków wycieczkowych natychmiast dostrzegli potencjał. „Greg Mortimer” to pierwszy statek wycieczkowy z funkcją X-BOW®, ale obecnie w Chinach i Norwegii są w budowie kolejne takie jednostki ”.
Greg Mortimer to pierwszy statek z serii Infinity. Charakteryzuje się długością 104,4 m i szerokością 18,4 m. Na jegoo pokład wejdzie maksymalnie 200 pasażerów i 55 członków załogi.
Na pokładzie jednostki znajdziemy bar, restauracje, butik, siłownię czy spa. Obecnie w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) budowane są kolejne statki klasy Infinity. Są to: Ocean Victory, Ocean Explorer, Ocean Odyssey i Ocean Discoverer, które mają być dostarczone odpowiednio we wrześniu 2020 roku, w lutym 2021, w marcu 2022 i we wrześniu 2022 roku.
Wycieczkowce te pozwolą na rejsy do Arktyki, Antarktydy i innych odległych, trudnych nawigacyjnie miejsc. Jak powiedział prezes i dyrektor generalny SunStone, Niels-Erik Lund: "Nasi czarterujący pragną cieszyć się zaletami najnowocześniejszej technologii, takiej jak konstrukcja X-bow, a także znaczącą efektywnością operacyjną oferowaną przez klasę Infinity. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wprowadzić na rynek nowe jednostki tak szybko, jak to tylko możliwe."
Wojsko USA: zniszczyliśmy cztery drony wystrzelone przez Huti
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Rosyjski myśliwiec runął do morza koło Krymu. Maszynę mogli omyłkowo zestrzelić Rosjanie
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"