ew
Pierwszy pociąg w kierunku wschodnim w ramach serwisu Maersk AE19 został wysłany z portu w Sankt Petersburgu. Całkowity czas nowego połączenia z portów w Europie Północnej do portów w Korei i Japonii wyniesie od 23 do 32 dni, w porównaniu z tradycyjną przeprawą morską, trwającą 52-57 dni.
Pociąg załadowany sklejką i produktami chemicznymi z Europy Północnej opuścił terminal portowy FCT w Sankt Petersburgu i udał się do terminalu VSC w porcie Vostochniy na Dalekim Wschodzie Rosji (oba terminale są częścią grupy Global Ports). Po przybyciu do Wostocznego, kontenery zostaną załadowane na statki Maerska, które dostarczą je do Korei i Japonii.
Maersk uruchomił serwis AE19 w sierpniu 2019 r. we współpracy z rosyjskimi partnerami Modul i Global Ports. To rozwiązanie dedykowane wrażliwszym ładunkom transportowanym z Azji do Europy, łączące porty Wostoczny i Sankt Petersburg w Rosji. 7 sierpnia 2019 r. usługa ta została zainaugurowana na rynku polskim, w terminalu kontenerowym DCT w Gdańsku. Pierwszy serwis morski w ramach AE19 transportował ładunek załadowany w Pusan w Korei Południowej. Czas transportu kontenerów w serwisie AE19 z Busan do Gdańska to 18 dni. W drugą stronę natomiast – 22 dni. Więcej na temat serwisu AE19 w Polsce można przeczytać TUTAJ.
„Serwis AE19 zapewnia naszym klientom nie tylko szybsze dostawy, ale także niższe koszty w porównaniu do transportu lotniczego. Do tej pory usługa ta była wykorzystywana tylko dla przesyłek wysyłanych w kierunku zachodnim z Azji do Europy, jednak wysokie zainteresowanie umożliwiło nam wysylanie przesyłek także w kierunku przeciwnym - z Europy do Azji. Do jej uruchomienia skłoniło nas zapotrzebowanie klientów, głównie z branży motoryzacyjnej, technologicznej, chemicznej i przemysłowej" - komentuje Kasper Krog, prezes Intercontinental Rail w A.P. Moller - Maersk
Kolejny transport na wschód w ramach serwisu AE19 z Sankt Petersburga odbędzie się 8 kwietnia, a następnie będzie realizowany co dwa tygodnie.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych