PMK
Siedziba firmy Pacific Basin z siedzibą w Hongkongu wstrzyma swoje plany ekspansji floty w związku z trwającą niepewnością rynku spowodowaną pandemią koronawirusa.
Pacific Basin informowało wcześniej na temat swoich planów rozwoju floty i chętnie dążyło do zakupu japońskich używanych masowców, w szczególności suezmaxów, unikając zamawiania nowych jednostek.
Jednak zakłócenia logistyczne na całym świecie spowodowane przez środki mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się COVID-19, a także słabsze zapotrzebowanie na masowce zmusiły wszystkich armatorów do obniżenia kosztów i powstrzymania się od nowych inwestycji.
Komentując wyniki pierwszego kwartału, Pacific Basin poinformowało, że zarobki na jego statkach utrzymały się na dobrym poziomie pomimo słabego chińskiego okresu nowego roku, w tym negatywnych skutków środków ograniczających COVID-19.
Średnie zarobki jednostek Handysize i Supramax firmy dziennej wyniosły 8 020 USD i 11 310 USD netto dziennie w pierwszym kwartale, co stanowi odpowiednio 12% redukcję i 9% wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r.
W pierwszym kwartale armator masowców odebrał trzy używane statki, jeden Handysize i dwa Supramaxy, które zostały zakupione w 2019 roku. Flota firmy wynosi obecnie 117 statków.
- Chociaż mieliśmy kilka opóźnień logistycznych, w pierwszym kwartale nasze statki nadal handlowały w dużej mierze normalnie, częściowo z powodu opóźnionego wpływu środków ograniczających COVID-19 na rynek towarowy, ale także dlatego, że skorzystaliśmy ze względnej odporności globalnego rynku przesyłki produktów rolnych, materiałów budowlanych i innych drobnych materiałów. W rezultacie stawki Handysize i Supramax były znacznie wyższe niż stawki Capesize w pierwszym kwartale - poinformowała firma.
Patrząc poza pierwszy kwartał, Pacific Basin spodziewa się, że wpływ środków ograniczających COVID-19 i słabych stóp rynkowych spot negatywnie wpłynie na jego wyniki w drugim kwartale.
- Oczekujemy, że pandemia będzie miała najmniejszy wpływ na przepływ handlu zbożem i produktami rolnymi, ponieważ popyt na żywność i paszę jest mniej dotknięty wstrząsami gospodarczymi - dodaje firma. - Jednak na dostawy materiałów budowlanych, takich jak wyroby stalowe, cement, kłody i boksyt, będzie miało wpływ zmniejszenie PKB, a także oczekuje się, że dostawy węgla będą cierpieć z powodu niższego zużycia energii i konkurencji ze strony taniej ropy i gazu.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody