PMK
Armatorzy wycieczkowców ekspedycyjnych wprowadzili zakaz używania i przewozu ciężkiego oleju opałowego (HFO) w Arktyce.
Samonarzucony zakaz został zorganizowany przez norweskie Stowarzyszenie Arctic Expedition Cruise Operators ', które reprezentuje wiodących operatorów rejsów wyprawowych.
Chociaż obecnie członkowie stowarzyszenia powstrzymują się od korzystania z HFO podczas żeglugi po Arktyce, praktyka ta została sformalizowana jako obowiązkowa wytyczna.
- AECO reprezentuje zdecydowaną większość operatorów oferujących wyprawy po Arktyce. Formalizując ten zakaz, dajemy decydentom jasny sygnał, że nadszedł czas, aby chronić Arktykę przed ryzykiem zanieczyszczenia ciężkimi paliwami - powiedział dyrektor wykonawczy AECO, Frigg Jørgensen.
Zakaz jest tylko jedną z kilku nowych wytycznych arktycznych wprowadzonych przez AECO, mających na celu wzmocnienie odpowiedzialnych praktyk w rozwijającej się branży rejsów wyprawowych. Należą do nich wytyczne dla czystych mórz dla odwiedzających, wytyczne dotyczące wegetacji, wytyczne dotyczące pozostałości kulturowych, wytyczne dla jachtów oraz wytyczne szczegółowe dla społeczności Seyðisfjörður, Sisimiut i Ny-Ålesund. Według AECO opracowywanych jest siedem nowych szczegółowych wytycznych dla społeczności w Grenlandii i Kanadzie.
Członkowie AECO obejmują wiodących operatorów rejsów wyprawowych w Arktyce, w tym Aurora Expeditions, Linblad Expeditions, Hurtigruten, Quark Expeditions, Viking Cruises, Hapag-Lloyd Cruises i Ponant.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni