PMK
Orient Overseas Container Line (OOCL) podpisał kontrakt z firmą Navis na dostarczenie oprogramowania StowMan dla wszystkich swoich statków. StowMan ma pomóc w planowaniu załadunku i rozmieszczenia towarów.
Obecnie za ten proces odpowiadają specjaliści, rozmieszczeni w strategicznych regionach. Zarządzają oni planowaniem ładunków na ponad 100 kontenerowcach armatora, o ładowności od 2,9 do 21,4 tys. TEU.
- Dzięki użyciu oprogramowania StowMan, ci specjaliści będą mogli zoptymalizować ten proces, dzięki lepszej widoczności i wydajności - wyjaśnił Navis.
StowMan jest w stanie wykorzystać wyniki obliczeń stabilności i naprężeń, zasady mocowania, a także zasady segregacji towarów niebezpiecznych i zasady ładowania wyznaczane przez pokładowy komputer załadunkowy MACS3.
W lutym 2019 roku, dzięki pomocy StowMan, alians ONE pobił ostatni rekord świata dla największej ilości ładunku, jaki kiedykolwiek został załadowany na statek. Na pokład kontenerowca Tribute MOL trafiło wtedy 19100 TEU.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni