PMK
Alians Ocean Alliance ogłosił plany anulowania 10 transpacyficznych rejsów w marcu i kwietniu, ponieważ wczesne oznaki słabych obrotów na rynku stają się rzeczywistością.
Decyzja APL, CMA CGM, Cosco, Evergreen i OOCL doprowadzi do około 74 000 TEU zabranych z serwisów zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych i ponad 35 000 TEU z tych, które są przeznaczone na wschodnie wybrzeże – wynika z danych Alphaliner.
Stanowi to około 15% zdolności transportowej, które normalnie sojusz zapewniłby przez okres czterech tygodni.
W piątek The Loadstar poinformował, że kontenerowe stawki spotowe z Azji do USA spadły gwałtownie, a Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) odnotował 10% spadek na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych i 7% dla portów wschodniego wybrzeża.
Jedno ze źródeł rynkowych powiedziało portalowi The Loadstar, że w tym tygodniu zaoferowano mu 300 $ zniżki od obecnej stawki za przewóz kontenerów 40 stopowych na następne dwa tygodnie.
Bilans popytu i podaży będzie powoli wracał do równowagi w tym roku, dzięki zmniejszonemu apetytowi armatorów na zamawianie megakontenerowców – twierdzą z kolei eksperci z agencji Drewry.
- Oprócz zastępowania starych statków feederowych nowymi, armatorzy nie kwapią się do budowania dużych jednostek. Wyjątkiem jest HMM, które jako jedyne złożyło zamówienie na megakontenerowce w zeszłym roku. Dzięki temu można mówić o lepsze prognozie popytu i podaży dla przewoźników do 2022 roku - powiedział Simon Heaney, starszy menedżer w Drewry.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych