• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Nowoczesne barki do obsługi farm rybnych popłynęły z Gdyni do Kanady. To transport unikatowy na skalę światową (wideo)

pc/Stal Complex

27.05.2017 22:05 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nowoczesne barki do obsługi farm rybnych popłynęły z Gdyni do Kanady. To transport unikatowy na skalę światową (wideo)

Partnerzy portalu

Nowoczesne barki do obsługi farm rybnych popłynęły z Gdyni do Kanady. To transport unikatowy na skalę światową (wideo) - GospodarkaMorska.pl

7 barek do obsługi farm rybnych zostało załadowanych na pokład specjalistycznego statku Jumbo Vision. Przedsięwzięcie to jest unikatowe na skalę światową z uwagi na rodzaj ładunku w postaci barek oraz ich nietypowy sposób umieszczenia na pokładzie transportowca. Cała operacja trwała 4 dni (między 11 a 14 maja) i wymagała dużego wysiłku ze strony operatorów oraz załogi firmy Stal Complex, która wykonała specjalistyczne barki.

Załadunku dokonano na ciężarowiec Jumbo Vision (nr IMO 9153642, zbudowany w 2000 r., tonaż pojemnościowy brutto 7 966, nośność 6 993 t, długość 110,49 m, szerokość 20,85 m, wyposażony w dwa dźwigi pokładowe o unosie po 400 t, mogące – w tandemie – podnosić obiekty o masie do 800 t). Dwie barki umieszczono w ładowniach statku, a pozostałe 5 na jego pokładzie.

Każda z wykonanych barek na zlecenie firmy Steinsvik/Fram Consulting AS, specjalizującej się w budowie barek paszowych, jak również systemów dozowania i podawania karmy dla ryb w hodowlach morskich, ma 26 m długości, 10 m szerokości i waży ok. 185 t. W silosach może pomieścić 300 t paszy. Po dotarciu do kanadyjskiego portu, barki zostaną na stałe zainstalowane na farmach.

Te specjalistyczne konstrukcje, o wysokim zaawansowaniu technologicznym, różnią się znacznie od zwyczajnych statków. W barce znajdziemy pełne wyposażenie: własne zasilanie generatorami, systemy rurarskie, instalacje automatyki i elektryczne, system dystrybucji karmy i monitoringu jej podawania oraz komfortowe wyposażenie socjalne dla załogi. W każdej z nich zainstalowano oprogramowanie Next Geeneration FeedStation. W zależności od potrzeb klienta, może się na nich znajdować od dwóch do ośmiu linii podawania karmy. Te barki, które popłynęły do Kanady, mają cztery takie linie i mogą obsługiwać do 48 klatek z rybami.

Barki zostały wyprodukowane pod nadzorem Towarzystwa Klasyfikacyjnego PRS. W Kanadzie zostaną wprowadzone do eksploatacji latem tego roku.

To trzeci załadunek barek paszowych do Kanady, jaki w ciągu dwóch lat wykonano na zlecenie Steinsvik. Ten ostatni był największym w historii firmy. Łącznie wysłano do Kanady 13 takich jednostek.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.