pc/Stal Complex
7 barek do obsługi farm rybnych zostało załadowanych na pokład specjalistycznego statku Jumbo Vision. Przedsięwzięcie to jest unikatowe na skalę światową z uwagi na rodzaj ładunku w postaci barek oraz ich nietypowy sposób umieszczenia na pokładzie transportowca. Cała operacja trwała 4 dni (między 11 a 14 maja) i wymagała dużego wysiłku ze strony operatorów oraz załogi firmy Stal Complex, która wykonała specjalistyczne barki.
Załadunku dokonano na ciężarowiec Jumbo Vision (nr IMO 9153642, zbudowany w 2000 r., tonaż pojemnościowy brutto 7 966, nośność 6 993 t, długość 110,49 m, szerokość 20,85 m, wyposażony w dwa dźwigi pokładowe o unosie po 400 t, mogące – w tandemie – podnosić obiekty o masie do 800 t). Dwie barki umieszczono w ładowniach statku, a pozostałe 5 na jego pokładzie.
Każda z wykonanych barek na zlecenie firmy Steinsvik/Fram Consulting AS, specjalizującej się w budowie barek paszowych, jak również systemów dozowania i podawania karmy dla ryb w hodowlach morskich, ma 26 m długości, 10 m szerokości i waży ok. 185 t. W silosach może pomieścić 300 t paszy. Po dotarciu do kanadyjskiego portu, barki zostaną na stałe zainstalowane na farmach.
Te specjalistyczne konstrukcje, o wysokim zaawansowaniu technologicznym, różnią się znacznie od zwyczajnych statków. W barce znajdziemy pełne wyposażenie: własne zasilanie generatorami, systemy rurarskie, instalacje automatyki i elektryczne, system dystrybucji karmy i monitoringu jej podawania oraz komfortowe wyposażenie socjalne dla załogi. W każdej z nich zainstalowano oprogramowanie Next Geeneration FeedStation. W zależności od potrzeb klienta, może się na nich znajdować od dwóch do ośmiu linii podawania karmy. Te barki, które popłynęły do Kanady, mają cztery takie linie i mogą obsługiwać do 48 klatek z rybami.
Barki zostały wyprodukowane pod nadzorem Towarzystwa Klasyfikacyjnego PRS. W Kanadzie zostaną wprowadzone do eksploatacji latem tego roku.
To trzeci załadunek barek paszowych do Kanady, jaki w ciągu dwóch lat wykonano na zlecenie Steinsvik. Ten ostatni był największym w historii firmy. Łącznie wysłano do Kanady 13 takich jednostek.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego