pc
Nova Star, prom należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, nadal cumuje w Gdańsku. Powód? Zarząd PŻB po raz ósmy zmienił termin wejścia jednostki do eksploatacji. Tym razem pierwszy rejs do Nynäshamn zaplanowano dopiero na początek września.
„Zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA informuje o przesunięciu terminu wprowadzenia promu Nova Star do eksploatacji na linię Gdańsk-Nynäshamn na dzień 03.09.2018 z przyczyn technicznych niezależnych od armatora” – po raz kolejny głosi komunikat na stronie Polferries. Czy ostatni, pokażą najbliższe miesiące.
„Z najwyższa troską podchodzimy do pasażerów w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji. Kontaktujemy się z klientami, którzy zakupili bilety na na odwołane rejsy i uzgadniamy jak najlepsze dla nich rozwiązanie. Proponujemy wyjazdy w innym terminie, także innymi promami armatora, udzielamy rabatów.
W przypadku rezygnacji z odwołanego rejsu, pasażerowie otrzymują 100% zwrotu za zakupione bilety” – napisano w komunikacie przesłanym do redakcji portalu GospodarkaMorska.pl na początku lipca.
Armator zaznaczył także, że w miarę możliwość stara się indywidualnie podchodzić do każdego klienta i jego sytuacji związanej z opóźnieniem i niedogodnościami.
PŻB wyczarterowała prom Nova Star na początku tego roku, na razie na dwa lata. Jednostka ma 161 m długości, 25,6 m szerokości oraz 6,20 m zanurzenia. Pływa z prędkością 21 w. Pojemność ładunkowa promu dla samochodów ciężarowych to 1 575 m, natomiast dla samochodów osobowych – 1 215 m. Dla pasażerów przygotowano 648 miejsc noclegowych w kabinach oraz 248 foteli lotniczych.
Nova Star została zbudowana w 2011 r. w stoczni ST Marine w Singapurze.
PŻB informuje, że prom „posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów. To wszystko sprawia, że Nova Star jest idealnym rozwiązaniem także dla rodzin z dziećmi”.
Jednostka Nova Star ma uzupełnić ofertę pływającego już na tej linii promu Wawel.
Polska Żegluga Bałtycka ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel z 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r., m/f Mazovię z 1996 r. oraz m/f Cracovię z 2002 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynäshamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie