Norweska firma żeglugowa Torvald Klaveness chce ograniczyć działalność w zakresie transportu suchych towarów masowcami Supramax i skoncentrować się na jednostkach Panamax i Post-Panamax.
Firma Klaveness Chartering ma bardzo silną pozycję w segmentach Panamax, Kamsarmax i Post-Panamax. Aby dalej rozwijać tę działalność, Klaveness poprzez swoje biura w Singapurze, Dubaju i Oslo skoncentruje się przede wszystkim na segmencie Panamax i Post-Panamax - w konsekwencji Klaveness Chartering zmniejszy swoją działalność w segmencie Supramax.
Firma, która zarządzą flotą suchych statków masowych na basenach Baumarine i Bulkhandling, zauważyła, że działania te „mają znaczące możliwości wzrostu”. Trwają rozmowy z potencjalnymi stronami zewnętrznymi w celu znalezienia partnerów. Norweska spółka podaje, że negocjacje zostaną zakończone w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Jednostki supramax to statki używane w żegludze czarterowej. Charakteryzują się nośnością od 50 tys. DWT 59 tys. DWT. Większe od nich - panamaxy to masowce lub kontenerowce o maksymalnych wymiarach: 294,1x32,3 i zanurzeniu do 12 metrów. Ich nośność nie przekracza 65 tys. DWT, a kontenerowce mają pojemność do 5000 TEU. Panamaxy ze względu na gabaryty mogą żeglować przez kanał Panamski. Nowocześniejsze od nich Post-Panamaxy przekraczają te wymiary i nie mogą przepływać przez kanał.