PMK
Norweska firma żeglugowa, Flex LNG, planuje zakup pięciu nowych gazowców LNG od spółki Geveran Trading.
Do jednostek należą trzy nowoczesne gazowce MEGI LNG, budowane przez południowokoreańską stocznię Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME). Mają zostać dostarczone w 2020 roku. Kolejne dwa statki to gazowce X-DF LNG budowane w stoczni Hyundai Samho Heavy Industries (HHI), także w Korei Południowej. Jednostki mają być dostarczone w 2021 roku.
Flex LNG poinformował, że za każdy statek zapłaci 180 mln dolarów plus dodatkowe 6 mln dolarów za każdą jednostkę budowaną przez DSME, na której znajdzie się system skraplania gazu LNG.
DSME pozyskała niedawno zamówienia na dwa kolejne duże tankowce VLCC. Najnowszy kontrakt złożył nieujawniony amerykański armator, licząc na wyższy eksport ropy ze Stanów Zjednoczonych. Obie jednostki mają powstać w zakładzie Okpo w Heoje i mają zostać dostarczone w pierwszym kwartale 2020 roku.
Koreańska stocznia ma powody do radości w ostatnich miesiącach, gdyż napływa do niej dużo wartościowych kontraktów na budowę tankowców, megakontenerowców i gazowców LNG. Dzięki temu spółka powoli odbija się od finansowego dnia. W tym roku firma zdobyła już 10 zamówień na tankowce VLCC.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key