• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Norweska Perła po raz pierwszy w Porcie Gdynia (foto, wideo)

pc

28.05.2019 15:46 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Norweska Perła po raz pierwszy w Porcie Gdynia (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Norweska Perła po raz pierwszy w Porcie Gdynia (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

Norwegian Pearl w Porcie Gdynia. Luksusowy wycieczkowiec z charakterystycznie pomalowanym kadłubem zacumował we wtorek przy Nabrzeżu Francuskim. To jego pierwsza wizyta w Gdyni.

Statek pasażerski Norwegian Pearl ma 294,13 m długości, 32,3 m szerokości, 10 000 t nośności oraz 93 530 GT. Jednostka została zbudowana w stoczni Meyer Werft w Niemczech w 2006 r. Matką chrzestną statku jest Rosie O'Donnell, amerykańska aktorka komediowa. Statek należy do Norwegian Cruise Line Holdings Ltd (NCHL), a jego operator to Norwegian Cruise Line.

Wycieczkowiec wyposażony jest w dwa napędy Azipod opracowane przez ABB. Zastosowano w nich uszczelnienie olejowe typu AX, czyli air seal, japońskiej firmy KEMEL. Systemy napędowe Azipod przyczyniają się do ograniczenia zużycia energii i emisji gazów cieplarnianych przez statki aż o 25%.

Statek Norwegian Pearl pływa pod bahamską banderą na Alaskę i Karaiby. Operator oferuje także przeprawy przez Kanał Panamski oraz wycieczki do Europy. Obecnie trwa 14-dniowy rejs po Bałtyku, z zawinięciami do Skandynawii i Rosji. Z Gdyni wycieczkowiec popłynie do: Kłajpedy, Helsinek, Sankt Petersburga, Tallina, Sztokholmu, Rygi i Kopenhagi. Podróż zakończy 8 czerwca w Amsterdamie. Ceny za ten rejs zaczynają się od 1 049 dolarów za osobę w podwójnej kabinie, czyli w przeliczeniu na złotówki to ponad 4 000 złotych.

Norwegian Pearl jest trzecim w kolejności statkiem klasy Jewel, razem z Norwegian Gem, Norwegian Jade i Norwegian Jewel. Na jego pokładzie znajduje się łącznie 1 197 kabin, które można rezerwować w 36 kategoriach. To luksusowy statek z licznymi udogodnieniami, m.in. pierwszą kręgielnią na morzu. Na pokład zabiera 1 154-osobową załogę oraz 2 395 pasażerów, dla których przygotowano liczne atrakcje. Wśród nich m.in.: restauracje i bary, butiki, teatr, 7 jacuzzi, 3 baseny, bibliotekę, salon do gry w karty, SPA, centrum fitness, salon gier wideo, ściankę wspinaczkową, shuffleboard i olbrzymie szachy. Na pasażerów czekają także pokazy sztucznych ogni. Wycieczkowiec ma własną kaplicę, gdzie można wziąć ślub.

Statek Norwegian Pearl zawinął do Portu Gdynia po raz pierwszy i ostatni w tym sezonie. Kolejnym awizowanym wycieczkowcem jest Mein Schiff 1. Prawie 316-metrowa jednostka spodziewana jest w najbliższą środę. To drugi pod względem długości statek pasażerski, jaki w tym roku zawinie do Portu Gdynia.

W 2018 r. Port Gdynia gościł 50 dużych statków wycieczkowych, których przeciętna długość sięgała prawie 260 m. Przypłynęło na nich ponad 100 tys. pasażerów, a każdy z nich przeciętnie zostawił na Pomorzu 80 euro, co w sumie dało kwotę ok. 8 mln euro.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia prowadzi systematyczne działania na rzecz rozwoju bałtyckiej żeglugi wycieczkowej poprzez promocję portu oraz atrakcji turystycznych miasta i Pomorza. To właśnie oferta turystyczna regionu przyciąga coraz więcej turystów z całego świata. ZMPG uczestniczy także w targach branżowych, np. Sea Trade Cruise Global w Fort Lauderdale w USA, które stanowią okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych.

Port Gdynia od zarania dziejów Polski morskiej był portem macierzystym dla pływających pod biało-czerwoną banderą tak wspaniałych statków jak: Polonia, Kościuszko, Pułaski, Piłsudski, Sobieski, Chrobry, Jagiełło, Batory i Stefan Batory.

W 2018 r. Port Gdynia pobił historyczny rekord. Przeładowano tam prawie 23,5 mln t ładunków, osiągając ok. 10-procentowy wzrost w porównaniu do 2017 r. Obecnie w Porcie Gdynia realizowane są kluczowe inwestycje: budowa nowego publicznego terminalu promowego i nowej portowej obrotnicy wraz z przebudową nabrzeży, pogłębieniem portowych akwenów i toru podejściowego do 16,5 m głębokości. Do 2026 r. powstać ma Port Zewnętrzny z nowym terminalem kontenerowym.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.