PMK
Duński armator Norden połączył siły z rodzimą firmą Kvasir Technologies nad nowym projektem dotyczącym biopaliw.
- Chcemy skierować przemysł żeglugowy w kierunku czystszej przyszłości. Jeśli chcemy naprawdę coś zmienić, testowanie alternatywnych paliw jest właściwym punktem wyjścia - powiedział Henrik Røjel, kierownik ds. efektywności paliwowej i dekarbonizacji w Norden.
Kvasir Technologies posiada opatentowaną technologię produkcji paliwa z materiału roślinnego. Mianowicie, wytwarza ciekłe biopaliwo, przekształcając część biomasy zwaną ligniną, która często jest postrzegana jako produkt odpadowy.
Jak wyjaśnił Norden, technologia Kvasir wyróżnia się, ponieważ w przeciwieństwie do większości innych rozwiązań, jest w stanie przekształcić nie tylko celulozę, ale także ligninę w ciekły produkt biopaliwowy.
To sprawia, że projekt jest łatwo skalowalny, ponieważ lignina jest łatwo dostępna i występuje w dużych ilościach.
- Ten projekt zademonstruje przydatność naszego biopaliwa jako bunkra i dodatkowo przyspieszy rozwój technologiczny - powiedział Joachim Bachmann Nielsen, dyrektor generalny Kvasir Technologies.
W ramach projektu duet zbada cechy biopaliwa i udowodni, że nadaje się do wykorzystania w przyszłości. W ramach 3,5-letniej współpracy Norden planuje wdrożenie pełnego testu paliwa Kvasira na jednym ze swoich statków.
Norden zaangażował się już w kilka projektów testowania biopaliw. We wrześniu 2018 roku armator jako pierwszy przeprowadził podróż testową na dużym statku oceanicznym napędzanym neutralnym pod względem emisji CO2 biopaliwem.
Współpraca w zakresie biopaliw jest częścią ShippingLab - wspólnej inicjatywy branżowej mającej na celu rozwój duńskich kompetencji w zakresie cyfryzacji, autonomicznej żeglugi i technologii przyjaznych dla środowiska.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?